Aspecte generale privind performanța serviciilor publice locale în țările dezvoltate
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
427 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-11 17:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
352.075 (21)
Lowest levels of administration. Local government. Municipal administration. Local authorities (438)
SM ISO690:2012
OBOROCEAN, Pavel. Aspecte generale privind performanța serviciilor publice locale în țările dezvoltate. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul I, pp. 299-304. ISBN 978-9975-50-255-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor
Volumul I, 2020
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor"
Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020

Aspecte generale privind performanța serviciilor publice locale în țările dezvoltate

CZU: 352.075

Pag. 299-304

Oborocean Pavel
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2021


Rezumat

Performance management in the field of public services is a concept that appeared relatively recently in the Republic of Moldova. In the current economic context, we consider that the introduction and application of performance management at the level of public services is an indispensable element, performance being the desideratum pursued by both the public and private sectors, as a fundamental premise of ensuring a sustainable economic recovery and development. In international practice there is a growing focus on the issue of streamlining administrations, reducing spending, improving the quality of services in order to increase the performance of the public sector. Many countries are trying to move from a centralized, hierarchical, rule-based administration to a market-oriented administration. The basic argument is to develop a culture oriented towards the performance of the public sector, by exposing it to the rigors of the market, which implies the disappearance of the power of the monopoly and the introduction of market-type mechanisms.

Cuvinte-cheie
performance management, public service, Public administration, performance assessment, efficiency, Productivity, reform