Articolul precedent |
Articolul urmator |
259 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-11 14:07 |
SM ISO690:2012 CALUSCHI, Mariana. Dimensiuni ale dezvoltării personale în contextul schimbării sociale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 135-136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 135-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O societate ce poartă numele cunoașterii conturează și implică cerințe specifice procesului de dezvoltare personală între care integrarea rapidă a rezultatelor progresului științific multidimensional în procesul educațional formativ și al individului începând cu vârstele tinere. Schimbarea socială așa cum o descriu futurologii: J. Naisbitt (1989,2006), Alvin Toffler (1970) și recent elevul său James Canton (2010) etc. este antrenată de factori ce definesc ”viitorul extrem”: viteza, în sensul că ”ritmul schimbării la toate nivelurile și în toate domeniile va fi amețitor, complexitatea, riscul, neprevăzutul etc. Această societate a cunoașterii cere indivizi care să acționeze ca deschizători de drumuri, manageri, inventatori, lideri ce posedă competențe, megaabilități și ”goldability”. Pentru a deveni lider și manager inventator, deschizător de drumuri în aceste timpuri dominate de IT și dezvoltare nanotehnologiilor este nevoie de dezvoltare personală. „Numai acceptând schimbarea personală putem înfrunta provocările la care ne supun schimbările rapide ale lumii de azi”, aprecia Jim Clemmer (1999, p.9) recunoscut specialist în dezvoltare personală continuă. Ca rezultat în procesul dezvoltării personale accentul se pune pe autoformare și reinventare continuă, proiectarea unei cariere, adaptările susținute de sinergia dintre vocație, cerințele schimbării în piața muncii și rezultatele cunoașterii științifice și direcțiile de evoluție ale societăți. Scopul comunicării este de a prezenta un model didactic creativ denumit Modelul Brâncușian elaborat și utilizat de noi în inițierea și antrenarea studenților în procesul individuării și al elaborării unui proiect de dezvoltare personală pe tot parcursul vieții. Sunt discutate principiile modelului didactic Brâncușian, harta dezvoltării personale cu principalele dimensiunii, direcții de acțiune și modalitățile concrete de activare în contextul schimbării sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare personală, schimbare socială, autoformare, personal development, social change, self-affirming |
||||||
|