Articolul precedent |
Articolul urmator |
753 86 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 15:28 |
SM ISO690:2012 GHIUNEŞ, Nasuh. Cultura organizațională în instituția de învățământ. Aspecte generale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 97-98. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 97-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol se axează asupra culturii organizaționale în instituția de învățământ. Un loc aparte în sistemul de management își are cultura organizațională, care reprezintă un set de simboluri, valori și norme, formate într-o anumită organizație, asimilate de către membrii organizației, care reglementează comportamentul său, atât în interiorul cât și în afara acesteia, este un mijloc de a uni angajații, care distinge organizarea și determină unicitatea în rândul grupurilor profesionale similare. Studiul de cultură organizațională reprezintă interes considerabil, care ar influența eficiența organizației și adaptarea acesteia la condițiile schimbătoare de mediu. Importanța studierii culturii organizaționale a instituției de învățământ poate fi urmărită în influența ei asupra comportamentelor și valorilor populației incluse în zona educațională. Cultura instituțiilor de învățământ determină în mare măsură atitudinea studentului asupra viitorului și carierei: a ideii de prestigiu, misiunea socială, valorile și implicațiile în societate. Procesul de formare a culturii organizaționale prezintă un "regulament" de principiile și practici care s-au dezvoltat în cadrul instituției, și este perceput de membrii echipei drept axă de comportament în soluționarea problemelor. Acest proces implică nu numai simbolistica și principiile conștiente, dar o înțelegere de bază a inconștientului individului. În cazul în care cultura organizațională este formată corect – în concordanță cu toate caracteristicile instituției, atunci acesta va fi un catalizator pentru funcționarea eficientă a instituției. |
||||||
Cuvinte-cheie cultura organizaţională, simboluri, valori, norme, instituție de învățământ, organizational culture, symbol, value, norm, educational institution. |
||||||
|