Articolul precedent |
Articolul urmator |
402 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 17:39 |
SM ISO690:2012 PERETEATCU, Maria. Pregătirea cadrelor didactice pentru a dezvolta practici de predare/învăţare inclusive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 noiembrie 2016, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2016, Ediția 2, pp. 6-11. ISBN 978-9975-132-71-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 2, 2016 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 noiembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 6-11 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article reflects aspects of initial training for teachers in inclusive teaching/learning strategies. In specialty literature there are elucidated aspects of initial and continuous training from inclusive education perspective. Techniques as "Teaching in partnership" and "Teaching in couple" are beneficial. The techniques proposed to the students are interactive, participatory, inclusive and bring efficiency and quality in pedagogical activity in schools. |
||||||
|