Pregătirea cadrelor didactice pentru a dezvolta practici de predare/învăţare inclusive
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
402 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 17:39
SM ISO690:2012
PERETEATCU, Maria. Pregătirea cadrelor didactice pentru a dezvolta practici de predare/învăţare inclusive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 noiembrie 2016, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2016, Ediția 2, pp. 6-11. ISBN 978-9975-132-71-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 2, 2016
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 noiembrie 2016

Pregătirea cadrelor didactice pentru a dezvolta practici de predare/învăţare inclusive


Pag. 6-11

Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2021


Rezumat

The article reflects aspects of initial training for teachers in inclusive teaching/learning strategies. In specialty literature there are elucidated aspects of initial and continuous training from inclusive education perspective. Techniques as "Teaching in partnership" and "Teaching in couple" are beneficial. The techniques proposed to the students are interactive, participatory, inclusive and bring efficiency and quality in pedagogical activity in schools.