Gândirea creativă și abilitățile de comunicare la locul de muncă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
301 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-18 20:07
SM ISO690:2012
RUSU, Marinela. Gândirea creativă și abilitățile de comunicare la locul de muncă. In: Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice, 1 octombrie 2020, Iași. Iași, România: Editura PERFORMANTICA, 2020, Ediția a-XI-a, Vol. I, pp. 17-24. ISBN 978-606-685-717-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice
Ediția a-XI-a, Vol. I, 2020
Conferința "Conferința Științifică Internațională ”Creativitatea și dezvoltarea personală”"
Iași, Moldova, 1 octombrie 2020

Gândirea creativă și abilitățile de comunicare la locul de muncă

Creative thinking and communication skills


Pag. 17-24

Rusu Marinela
 
Institutul de Cercetari Economice şi Sociale “Gheorghe Zane” , Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2021


Rezumat

Communication and its affiliated skills shape and develops an individual's career. Communication skills develop personality and, at the same time, increase the chances of a promising career. An interesting fact suggests that individuals spend about 3/4 of their entire working time within an organization or at the workplace. Therefore, the ability to think sensitively and reasonably reflect ideas and thoughts is an appropriate, necessary way to manifest yourself in different social contexts and in a particular workplace. Every step you take at work depends very much on communication. Whether it is a transfer of information to a superior or subordinate, between colleagues or from one business organization to another, each connection has communication at its center. Therefore, the aim of this paper is to deepen the importance of effective communication in the workplace and to explore the role of creative thinking and critical thinking in making difficult decisions, solving problems and conflicts, finding innovative ideas and developing leadership skills. Creativity in communication gives the possibility to approach new ways of interpretation and expression, at the same time. From a communication point of view, creativity seeks innovation and is involved in generating new ideas in the communication process. However, being creative in communication is not the only agenda. Analyzing a situation, critical thinking, using problem solving techniques through analogies, generalizations and comparisons are also essential elements in communication process. These skill sets are important in workplace conduct to make communication more pragmatic and relationship oriented.

Comunicarea și abilitățile sale afiliate modelează personalitatea și cariera unui individ. Abilitățile de comunicare dezvoltă relaționarea interpersonală și, în același timp, extind șansele unei cariere promițătoare. Un fapt interesant sugerează că indivizii petrec aproape aproximativ 3/4 din întreaga lor perioadă de lucru în cadrul unei organizații. Prin urmare, însăși selecția indivizilor pentru a lucra într-o organizație se face nu doar pe baza unor cunoștințe și abilități tehnice ci, și în baza unor bune abilități de comunicare. Colaborările la locul de muncă depind foarte mult de modul în care se realizează comunicarea. Indiferent dacă este vorba despre un transfer de informații de la superior sau de la subordonat, la nivelul colegilor sau al organizației respective, fiecare interrelaționare este legată de comunicare. Nu numai managerii și liderii, ci și fiecare angajat se implică în planificarea zilnică și în procesul de coordonare cu un număr mare de membri ai echipei. Cu o comunicare slabă, întregul proces devine haotic, ceea ce poate avea un impact serios asupra întregii organizații. Atunci când vorbim de un eșec al comunicării, acesta poate fi cauzat de lipsa capacității de a gândi creativ și de a analiza datele în mod sensibil. Abilitatea de a reflecta ideile și gândurile în mod rezonabil reprezintă o modalitate necesară în diverse contexte. În fiecare zi ne confruntăm cu o multitudine de situații ce trebuie gestionate corect, cum ar fi: luarea unor decizii, rezolvarea problemelor, gestionarea conflictelor, conducerea eficientă, generarea de idei și multe altele. Interacțiunea la locul de muncă presupune o comunicare adecvată ce provine din gândirea creatoare, cea care, la rândul ei, susține participarea și longevitatea unui individ în cadrul organizației.

Cuvinte-cheie
communication skills, creativity, interpersonal communication, creative thinking, critical thinking