Comunicativitatea cadrelor didactice universitare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
386 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 02:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.923:378.12] (1)
Psychology (3479)
Higher education. Universities. Academic study (2599)
SM ISO690:2012
NACAI, Lilia. Comunicativitatea cadrelor didactice universitare. In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 60-64. ISBN 978-9975-50-246-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții
Vol.1, 2020
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții"
Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019

Comunicativitatea cadrelor didactice universitare

CZU: [159.923:378.12]

Pag. 60-64

Nacai Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

This article is part of a larger research on the personality of the university teacher, the characteristics of the efficient university teacher, as well as the place, the role of the particularities of the educational communication, the communicativity that confers efficiency. It presents an interesting synthesis of the characteristics of the effective teacher, as well as the approaches to communicativity as an essential element pedagogical aptitude.

Cuvinte-cheie
communication behavior, pedagogical aptitude, com

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Comunicativitatea cadrelor didactice universitare">
<meta name="citation_author" content="Nacai Lilia">
<meta name="citation_publication_date" content="2020">
<meta name="citation_collection_title" content="Psihologia în mileniul III – provocări și soluții">
<meta name="citation_volume" content="Vol.1">
<meta name="citation_firstpage" content="60">
<meta name="citation_lastpage" content="64">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/60-64_28.pdf">