Performanțele, dificultăţile și strategiile funcționarii oportune a întreprinderii în vederea obţinerii de rezultate maxime
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
319 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 18:24
SM ISO690:2012
POPA, Alina. Performanțele, dificultăţile și strategiile funcționarii oportune a întreprinderii în vederea obţinerii de rezultate maxime. In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 22 decembrie 2017, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2017, pp. 91-95. ISBN 978-9975-88-025-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2017
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 22 decembrie 2017

Performanțele, dificultăţile și strategiile funcționarii oportune a întreprinderii în vederea obţinerii de rezultate maxime


Pag. 91-95

Popa Alina
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 martie 2021


Rezumat

The problem of efficiency is solved at all levels of the economy from society as a whole to its individual enterprises (firms) and their business units. At all levels, the efficiency category reflects the relationship between resources and production objectives. Since the needs of society are unlimited, and the resources are limited, the challenge is to maximize the satisfaction of needs through the best, most complete use of resources. Any enterprise assumes the main goal of making profit. The necessary level of profit allows solving a whole complex of problems that determine both the stability and effectiveness of this business, and the creation of a material basis for the realization of the state's economic functions (by deduction of taxes). Correlating the profits and the resources spent on obtaining it, one can judge the efficiency of the firm's overall deviation. Insufficient level of profit leads to a dynamic redistribution of resources in the economy.