Unele observaţii privind violența psihologică/Bullying
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
856 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 21:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624+37.015.3+343.54 (1)
Social psychology (983)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Offences against public credit, morality, the family (509)
SM ISO690:2012
IFRIM, Ion, SHILBAYA MATEI, Mihaela. Unele observaţii privind violența psihologică/Bullying. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 72-76. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Unele observaţii privind violența psihologică/Bullying

Some observations on psychological violence/Bullying

CZU: 316.624+37.015.3+343.54

Pag. 72-76

Ifrim Ion1, Shilbaya Matei Mihaela2
 
1 Institutul de cercetări juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române,
2 Centrul de Studii şi Cercetări de Biodiversitate Agrosilvică “Acad. David Davidescu” al Academiei Române
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2021


Rezumat

În comunicarea de față, expunem, schițat, unele observații cu privire la proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 221/2019 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011, privind violența psihologică/bullying. Astfel, în prezenta comunicare, nu reluăm examinarea tuturor problemelor legate de bullying, ci doar vom căuta să adâncim unele chestiuni în legătură cu faptele de bullying și în special să răspundem la unele întrebări: cum trebuie să se acționeze în cadrul activității de organizare și coordonare a luptei preventive impotriva bullyingului? ce prevenim, când prevenim şi cine poate previne? cine este factorul organizator și coordonator și cum trebuie să acționeze acesta? În rezolvarea pe care am căutat să dăm acestor întrebări, ne-am condus de necesitatea reală de perfecționare a Legii educației naționale într-o viziune nouă și importantă cu privire la fenomenul de bullying în școală.

In the present communication, we show some observations regarding the draft Government Decision for the approval of the Methodological Norms for the application of the provisions of Law no. 221/2019 for the amendment and completion of the National Education Law no. 1/2011, regarding psychological violence / bullying. Thus, in the communication, we do not resume the examination of all issues related to bullying, but only seek to deepen some issues related to the prevention of bullying and especially to answer some questions: how to act in the organization and coordination of the fight preventive against bullying? what do we prevent, when do we prevent and who can prevent? who is the organizing and coordinating factor and how should it act? In solving the question we sought to give to these questions, we were guided by the real need to improve the National Education Law in a new and important vision regarding the phenomenon of bullying in schools.

Cuvinte-cheie
Legea educației naționale, bullying, prevenția, probleme,

National Education Law, bullying, the prevention, questions