Managementul strategiilor psihopedagogice de individualizare a procesului educaţional în instituţia preşcolară incluzivă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
468 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 12:32
SM ISO690:2012
PERETEATCU, Maria. Managementul strategiilor psihopedagogice de individualizare a procesului educaţional în instituţia preşcolară incluzivă. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 2, 27 aprilie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediția 2-a, pp. 190-195. ISBN 978-9975-3260-0-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 2-a, 2018
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
2, Bălți, Moldova, 27 aprilie 2018

Managementul strategiilor psihopedagogice de individualizare a procesului educaţional în instituţia preşcolară incluzivă


Pag. 190-195

Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2021


Rezumat

The content of the article reveals the importance and necessity of educational inclusion of children with special educational needs in mass education as well as the achievements of local and foreign researchers in the given field. Strategies are clarified to optimize the teaching / learning process in pre-school institutions. Concluding arguments for differentiated and individualized training in inclusive groups are presented and examples of psycho-pedagogical strategies for individualisation of the educational process used in the inclusive preschool institution.