Articolul precedent |
Articolul urmator |
468 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 12:32 |
SM ISO690:2012 PERETEATCU, Maria. Managementul strategiilor psihopedagogice de individualizare a procesului educaţional în instituţia preşcolară incluzivă. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 2, 27 aprilie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediția 2-a, pp. 190-195. ISBN 978-9975-3260-0-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 2-a, 2018 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" 2, Bălți, Moldova, 27 aprilie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 190-195 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The content of the article reveals the importance and necessity of educational inclusion of children with special educational needs in mass education as well as the achievements of local and foreign researchers in the given field. Strategies are clarified to optimize the teaching / learning process in pre-school institutions. Concluding arguments for differentiated and individualized training in inclusive groups are presented and examples of psycho-pedagogical strategies for individualisation of the educational process used in the inclusive preschool institution. |
||||||
|