Perceperea de către părinţi a serviciului asistenţei medicale primare prestată copiilor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
644 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-01 12:24
SM ISO690:2012
EŢCO, Constantin, FERDOHLEB, Alina, DAMAŞCAN, Ghenadie. Perceperea de către părinţi a serviciului asistenţei medicale primare prestată copiilor . In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2009, nr. 4(23), pp. 157-161. ISSN 1857-0011.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 4(23) / 2009 / ISSN 1857-0011

Perceperea de către părinţi a serviciului asistenţei medicale primare prestată copiilor

Pag. 157-161

Eţco Constantin, Ferdohleb Alina, Damaşcan Ghenadie
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Cu scopul îmbunătăţirii activităţilor managementului de performanţă în domeniul serviciului de asistenţă medicală primară, a fost organizată cercetarea pentru studierea perceperii consumatorilor acestui serviciu. În cadrul cercetării analitice caz-martor au fost intervievate 200 de familii cu copii de vârstă mică. În anchetare au fost analizate opiniile familiilor atât din localitatea municipală cât şi din localitatea raională. Prin prisma perceperii consumatorilor au fost evidenţiate “aşteptările” şi “priorităţile” la capitolele: accesul la îngrijire, informarea privind momentele-cheie de îngrijire, continuitatea îngrijirii. Această lucrare argumentează necesitatea introducerii “noilor” criterii şi indicatori de performanţă în acest domeniul din sistemul de sănătate.

In order to fi ne-tune the activities of the performance management in the domain of the primary medical care service, the research was organized for studying the consumer’s perception. As a part of the taste-case analytic research 200 families with small children were interviewed. Families’ opinions constituency from district locations and municipality locations were analyzed in the interview. There were emphasized through a costumer’s perception point of view the “expectations” and “priorities” to care access, the report on care keymoments and care continuity. This work motivates the necessity to introduce the new performance criterions and indicators from this medical system domain.