Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-24 18:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.854 (41) |
Education (14878) |
![]() ZEYNALOV, Andreia, ILI, Ana, COLIBABA, Elena, JELAMSCHI, Emanuela, TCACIUC, Olga, BUI, Gia-Bao-Quang, GODOROJA, Rita. pH-ul şi importanţa lui activitatea cotidiană. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: consacrată jubileului "90 de ani ai Facultăţii Biologie şi Chimie, 21-22 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, Vol.2, pp. 205-206. ISBN 978-9975-76-308-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă" Chişinău, Moldova, 21-22 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.854 | ||||||
Pag. 205-206 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Introducere, actualitatea proiectului de cercetare. Proiectul este realizat conform Curriculumului nou la Chimie pentru clasa a Xa (2019) şi abordează problema cunoaşterii conceptului de scală pH, importanţei şi utilizării lui. Investigarea teoretică şi experimentală a pH-ului soluţiilor este importantă pentru protecţia vieţii şi sănătăţii noastre, precum şi a mediului, pentru evitarea schimbărilor climatice. Am ales această temă, deoarece conceptul de pH are o largă utilizare în viaţa cotidiană, dar în curriculum este puţin evidenţiată importanţa lui pentru lumea înconjurătoare şi rolul lui în viaţa cotidiană. Scopul proiectului este de a propune o carte digitală cu 100 de întrebări interesante despre pH, experimente şi jocuri didactice, create de echipă, utile pentru alţi elevi în studierea interactivă a acestui concept, atât în liceu, cât şi în gimnaziu. Obiectul de cercetare. Conceptul de scală pH şi importanţa lui în viaţa cotidiană. Obiectivele cercetării. 1. Să elaborăm, în baza analizei literaturii de specialitate, o carte digitală, interactivă, despre conceptul de scală pH şi importanţa lui în natură, în organismul uman, în alimentaţie, în cosmetică, pentru menţinerea sănătăţii şi protecţiei mediului. 2. Să identificăm experimental pH-ul soluţiilor utilizate frecvent în viaţa cotidiană, cu ajutorul indicatorului universal. 3 Să investigăm pH-ul produselor cosmetice, alimentare, farmaceutice, utilizate de noi în viaţa cotidiană. 4. Să creăm resurse digitale interactive pentru învăţarea cu interes a conceptului de pH în clasa a 10-a. Materialul utilizat în cercetare: produse cosmetice, alimentare, farmaceutice, utilizate în viaţa cotidiană; indicator universal. Activităţile planificate şi realizate în cadrul proiectului, metodele utilizate în cercetare şi creaţie pentru elaborarea produsului.În cadrul proiectului am analizat rolul pH-ului pentru: organismul uman; industria farmaceutică, cosmetică, agricolă şi alimentară, calitatea apei, protecţia mediului. Pe parcurs am cercetat şi am selectat mai multe surse pe care le-am folosit pentru crearea unor modalităţi interactive de studiere a pH-ului în diverse domenii menţionate mai sus. Am realizat o carte digitală, care conţine 100 de întrebări şi răspunsuri despre pH. La sfârşitul cărţii sunt incluse rezultatele experimentale şi jocurile didactice (quizz-uri, crossworduri), care vor promova învăţarea calitativă şi cercetarea mai aprofundată a subiectului propus. Concluzii. pH-ul are un rol extrem de important în viaţa cotidiană, în special în menţinerea sănătăţii. Aspectul inovativ. Crearea unei cărţi digitale interactive despre importanţa şi valoarea pH-ului în produsele utilizate în activitatea cotidiană este reprezintă o activitate originală de învăţare şi de informare a consumatorilor, de protecţie a sănătăţii şi mediului. Cartea digitală conţine: jocuri interactive, crossworduri, quizuri şi experimente în cadrul cărora am utilizat produse de folosinţă zilnică. |
||||||
|