Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 15:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9-053.6:303.4+316.6 (1) |
Psychology (3511) |
Methods of the social sciences (177) |
Social psychology (1001) |
![]() ȚÎCU, Crina. Inteligența emoțională și reziliența la tineri. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 24, 15 februarie 2020, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, Ediția 24, Vol.1, pp. 251-252. ISBN 978-9975-142-89-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești Ediția 24, Vol.1, 2020 |
||||||
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti" 24, Chișinău, Moldova, 15 februarie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9-053.6:303.4+316.6 | ||||||
Pag. 251-252 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Din cele mai vechi timpuri, oamenii erau nevoiți să se confrunte cu multiple situații stresante și traumatizante. În trecut, aceștia erau implicați în lupta pentru supraviețuire (apărarea de animale sălbatice, invazii, războaie ș.a.). În societatea actuală, inteligența emoțională și reziliența reprezintă două abilități-cheie, în ceea ce privește adaptarea la stres și revenirea după evenimentele traumatice. În perioada tinereții, când are loc trecerea de la adolescență spre vârsta de adult, personalitatea umană se definitivează, apărând necesitatea de a dezvolta cele două abilități menționate în vederea unei capacități bune de adaptare la solicitări și experiențe adverse ce survin în viața de zi cu zi.Cele două variabile au fost cercetate separat, atât de către nume de referință din spațiul românesc, cât și de peste hotare. De studiul inteligenței emoționale s-au ocupat autori, precum Daniel Goleman, Mihaela Roco et al., iar conceptul de reziliență a fost studiat de Al Siebert, Șerban Ionescu, Ana Muntean și Anca Munteanu et al. Cercetarea noastră vine să aducă noutate prin cercetarea împreună a celor două variabile – inteligență emoțională și reziliență.Inteligența emoțională implică: abilitatea de a percepe cât mai corect emoțiile și de a le exprima, abilitatea de a accede sau de a genera sentimente, atunci când ele facilitează gândirea și abilitatea de a cunoaște și de a înțelege emoțiile și de a le regulariza pentru a promova dezvoltarea emoțională și intelectuală [Mayer și Salovey, apud 3].Reziliența reprezintă o bună capacitate de adaptare, manifestată în trecutul sau în prezentul individului, în confruntarea cu riscurile și adversitățile [Ionescu, apud 2]. Scopul cercetării este determinarea relației dintre inteligența emoțională și reziliență la tineri. Înaintăm ipoteza că există o relație între inteligența emoțională și reziliență la tineri.În cercetare, am utilizat metode teoretice: analiza literaturii de specialitate; sinteza și sistematizarea informației teoretice și metode empirice: Testul pentru inteligența emoțională adaptat de Mihaela Roco după Bar-On și Goleman – varianta destinată tinerilor și adulților și Testul pentru evaluarea nivelului de reziliență de Al Siebert.Lotul experimental a fost constituit din 30 de tineri, cu vârsta cuprinsă între 21 și 25 de ani, studenți cu frecvență la zi în cadrul USM.Pentru verificarea ipotezei, am apelat la formula de calcul a corelației Bravais-Pearson. Astfel, între variabilele inteligență emoțională și reziliență, am obținut o corelație de r = 0,24, ceea ce indică o corelație semnificativă (medie) pentru p=0,05. De aici reiese faptul că între inteligența emoțională și reziliență la tineri există o relație direct proporțională, rezultat ce ne confirmă ipoteza înaintată.Putem concluziona astfel că acele abilități componente ale inteligenței emoționale evidențiate de autori (cunoașterea propriilor emoții, optimism, asertivitate, flexibilitate ș.a.) au influență asupra capacității subiecților evaluați de a rezilia în urma unor evenimente stresante și de a depăși obstacolele de zi cu zi.Dezvoltarea inteligenței emoționale la tineri va influența pozitiv și capacitatea tinerilor de a rezilia în urma anumitor adversități petrecute cu ei. |
||||||
|