Reglarea emoţională la vârsta preşcolară: sens şi necesitate
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
863 114
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 17:58
SM ISO690:2012
PASCARI, Valentina. Reglarea emoţională la vârsta preşcolară: sens şi necesitate. In: Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale, Ed. 1, 11-12 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2019, pp. 424-429. ISBN 978-9975-48-156-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale 2019
Conferința "Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale"
1, Chişinău, Moldova, 11-12 octombrie 2019

Reglarea emoţională la vârsta preşcolară: sens şi necesitate


Pag. 424-429

Pascari Valentina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

The article sets out a vision on the issue of emotions, emotional regulation in general and in particular, at preschool level. There is revealed the specificity of the emotions of the preschool children and their role in the formation of the child. The scientific crossing of the concepts of „emotions”, „regulation of emotions”, generates approaches that include as many features as possible for the preschool period. Several dimensions of emotional regulation at preschool age are examined.