Articolul precedent |
Articolul urmator |
1196 139 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 09:21 |
SM ISO690:2012 BOLDIRESCU, Sergiu, PETROVSCHI, Nina. Educaţia morală ca dimensiune în formarea/ dezvoltarea personalităţii elevului. In: Valorile moral-spirituale ale educaţiei. : In memoriam Mihail Terentii, 3-4 aprilie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, pp. 135-138. ISBN 978-9975-48-069-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorile moral-spirituale ale educaţiei. 2015 | ||||||
Simpozionul "Valorile moral-spirituale ale educaţiei:" Chişinău, Moldova, 3-4 aprilie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 135-138 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Each society creates its system of education in relation with its level of development, which prints to moral educationa socio-historical character. In postmodern society, the relativity of moral values became evident. As a result, persist in a moral crisis, which currently reaches endemic parameters. Feature of the crisis are values lacking of their true and moral power sense: the moral values exist, but no longer believe, no longer rely, don’t recognize their power. |
||||||
|