Sprijin și inițiativă pentru adaptarea școlară în învățământul special
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
813 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 22:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376+316.6 (1)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (656)
Социальная психология (1001)
SM ISO690:2012
TIMOFEI, Pașa, CALANCEA, Angela. Sprijin și inițiativă pentru adaptarea școlară în învățământul special. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 292-296. ISBN 978-9975-3277-5-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 9, 2018
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018

Sprijin și inițiativă pentru adaptarea școlară în învățământul special

Support and initiative for school adaptation in special education

CZU: 376+316.6

Pag. 292-296

Timofei Pașa, Calancea Angela
 
 
 
Disponibil în IBN: 3 octombrie 2019


Rezumat

Adaptarea la școală marchează tendința de maturizare a copilului în cadrul unui mediu social unde va învăța să-și asume îndatoriri, să se detașeze de afectivitatea familiei, să devină independent în luarea unor decizii privind munca de învățare, să învețe să se descurce în viață, etc. Intrarea în primul an de școală specială profesională, a tânărului care vine din învățământul gimnazial special, coincide cu debutul adolescenței, iar elevul trece printr-o serie de transformări legate atât de școală cât și de comportament, de starea lui fizică și psihică. Acești tineri lăsați singuri în fața schimbărilor survenite devin nesiguri pe ei, impulsivi, plini de negativism și foarte influențabili. Studiile arată ca rezultatele școlare în primul an de studiu sunt în scădere, comparative cu rezultatele școlare anterioare, datorită dificultăților de adaptare la noile cerințe educaționale.

Adaptation to school marks the child's maturing tendency within a social environment in which he begins to assume his obligations, to break free from family affection, to become independent in making decisions about learning, to learn to cope with life, etc. The entry into the first year of a special vocational school, a young person coming from special secondary education, coincides with the onset of adolescence, and the student undergoes a series of transformations related both to school and behavior, to his physical and psychical condition. These young people left themselves in the face of the emerging changes, become insecure, impulsive, negative and highly influential. Studies show that the results of education in the first year of study are shrinking compared to previous school results due to difficulties in adapting to new educational requirements.

Cuvinte-cheie
adaptare psihosocială, adaptare şcolară, dificultăţi de adaptare, inadaptare, factori ai adaptării, anxietate şcolară, CES,

psychosocial adaptation, school adaptation, adaptation difficulties, adaptation, adaptation factors, school anxiety, types of personality, SER (Special Educational Requirements)