Articolul precedent |
Articolul urmator |
822 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 22:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376+316.6 (1) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (658) |
Социальная психология (1002) |
SM ISO690:2012 TIMOFEI, Pașa, CALANCEA, Angela. Sprijin și inițiativă pentru adaptarea școlară în învățământul special. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 292-296. ISBN 978-9975-3277-5-6.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 9, 2018 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 376+316.6 | ||||||
Pag. 292-296 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adaptarea la școală marchează tendința de maturizare a copilului în cadrul unui mediu social unde va învăța să-și asume îndatoriri, să se detașeze de afectivitatea familiei, să devină independent în luarea unor decizii privind munca de învățare, să învețe să se descurce în viață, etc. Intrarea în primul an de școală specială profesională, a tânărului care vine din învățământul gimnazial special, coincide cu debutul adolescenței, iar elevul trece printr-o serie de transformări legate atât de școală cât și de comportament, de starea lui fizică și psihică. Acești tineri lăsați singuri în fața schimbărilor survenite devin nesiguri pe ei, impulsivi, plini de negativism și foarte influențabili. Studiile arată ca rezultatele școlare în primul an de studiu sunt în scădere, comparative cu rezultatele școlare anterioare, datorită dificultăților de adaptare la noile cerințe educaționale. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare psihosocială, adaptare şcolară, dificultăţi de adaptare, inadaptare, factori ai adaptării, anxietate şcolară, CES, psychosocial adaptation, school adaptation, adaptation difficulties, adaptation, adaptation factors, school anxiety, types of personality, SER (Special Educational Requirements) |
||||||
|