Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
734 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 20:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015(498) (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2024) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel, CARANFIL, Narcisa Gianina. Mai sunt motivaţi adolescenţii români să se implice în activităţile şcolare? Câteva dovezi şi consideraţii practice In: Magazin bibliologic, 2018, nr. 3-4, pp. 57-61. ISSN 1857-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Magazin bibliologic | ||||||
Numărul 3-4 / 2018 / ISSN 1857-1476 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.015(498) | ||||||
Pag. 57-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările care au loc la vârsta pubertăţii şi în adolescenţă, precum şi perioadele de tranziţie de la şcoala primară la gimnaziu, apoi de la liceu la facultate îi fac pe adolescenţi vulnerabili în faţa dificultăţilor care pot apărea în activităţile şcolare şi în funcţionarea socială şi emoţională. Aceste dificultăţi pot avea un impact de durată asupra dezvoltării adolescenţilor, care, uneori, se poate extinde pe toată durata vieţii. Rezultatele studiilor efectuate în ţările europene (inclusiv în România), precum şi rapoartele elaborate în contextul studiilor internaţionale PISA (Programme for International Student Assessment), TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) şi PIRLS (Progress in International ReadyLiteracyStudy) evidenţiază declinul motivaţiei pentru studiu şi al achiziţiilor şcolare în rândul adolescenţilor. Dincolo de constatările studiilor care şi-au focalizat atenţia asupra fluctuaţiilor motivaţiei pentru domeniul școlar, potrivit cărora această variabilă tinde să evidenţieze un declin după tranziţia de la ciclul primar la ciclul gimnazial al traseului educaţional, trebuie să acordăm o atenţie specială factorilor care explică dezangajarea adolescenţilor în domeniul şcolar. Această lucrare analizează constatările studiilor care s-au preocupat de motivaţia pentru activităţile şcolare în rândul adolescenţilor români şi factorii care pot explica declinul acesteia. |
||||||
Cuvinte-cheie Motivaţie pentru domeniul şcolar, constatări bazate pe anchete, factori explicativi, adolescenţi români, Alexandru, Oatu, educator, „Mihai, Eminescu”, high school |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-78854</cfResPublId> <cfResPublDate>2018-12-27</cfResPublDate> <cfIssue>3-4</cfIssue> <cfStartPage>57</cfStartPage> <cfISSN>1857-1476</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/78854</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Mai sunt motivaţi adolescenţii români să se implice în activităţile şcolare? Câteva dovezi şi consideraţii practice</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Motivaţie pentru domeniul şcolar; constatări bazate pe anchete; factori explicativi; adolescenţi români; Alexandru; Oatu; educator; „Mihai; Eminescu”; high school</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RU' cfTrans='o'><p>Schimbările care au loc la vârsta pubertăţii şi în adolescenţă, precum şi perioadele de tranziţie de la şcoala primară la gimnaziu, apoi de la liceu la facultate îi fac pe adolescenţi vulnerabili în faţa dificultăţilor care pot apărea în activităţile şcolare şi în funcţionarea socială şi emoţională. Aceste dificultăţi pot avea un impact de durată asupra dezvoltării adolescenţilor, care, uneori, se poate extinde pe toată durata vieţii. Rezultatele studiilor efectuate în ţările europene (inclusiv în România), precum şi rapoartele elaborate în contextul studiilor internaţionale PISA (Programme for International Student Assessment), TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) şi PIRLS (Progress in International ReadyLiteracyStudy) evidenţiază declinul motivaţiei pentru studiu şi al achiziţiilor şcolare în rândul adolescenţilor. Dincolo de constatările studiilor care şi-au focalizat atenţia asupra fluctuaţiilor motivaţiei pentru domeniul școlar, potrivit cărora această variabilă tinde să evidenţieze un declin după tranziţia de la ciclul primar la ciclul gimnazial al traseului educaţional, trebuie să acordăm o atenţie specială factorilor care explică dezangajarea adolescenţilor în domeniul şcolar. Această lucrare analizează constatările studiilor care s-au preocupat de motivaţia pentru activităţile şcolare în rândul adolescenţilor români şi factorii care pot explica declinul acesteia.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Changes taking place in puberty and adolescence and transition periods from elementary school to middle school and from secondary education to higher education make adolescents vulnerable to difficulties they may encounter in academic activities and in their social and emotional functioning. These difficulties may have a long-lasting impact on adolescents’ development, which can sometimes extend over the entire life span. The results of studies performed in European countries (including Romania) as well as the reports published in the context of international studies PISA (Programme for International Student Assessment), TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) and PIRLS (Progress in International Ready Literacy Study) showed a decline of motivation and academic acquisitions among adolescents. Besides the findings of studies that focused on the fluctuations of school-related motivation, according to which this variable tends to decline after the transition from elementary education to secondary education, the factors that explain the adolescents' disengagement with school deserve to be paid special attention. This work analyzes the findings of studies tackling the motivation for school activities in Romanian adolescents and the factors that can explain the decline of it.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-33075</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-51495</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-33075</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-33075-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-27T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Robu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Viorel</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-51495</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-51495-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-12-27T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Caranfil</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Narcisa Gianina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>