Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1580 68 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 22:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942-053.66 (2) |
Психология (3397) |
SM ISO690:2012 RACU, Iulia, LECA, Sergiu. Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 1(54), pp. 26-37. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(54) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942-053.66 | ||||||
Pag. 26-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă studiul inteligenței emoționale și a componentelor acesteia la preadolescenți în funcție de gen, vârstă și tipul de familie. În cercetare a fost inclus un eșantion de 90 de preadolescenții din familii complete, familii monoparentale și familii temporar dezintegrate. Ca rezultate am stabilit că 43% din preadolescenți manifestă nivel scăzut, 48% din preadolescenți nivel mediu și 9% din preadolescenți prezintă nivel înalt de inteligență emoțională. Nivelul de dezvoltare a componentele inteligenței emoțională variază în funcție de genul, vârsta și tipul de familie a preadolescenților. Pentru băieți este caracteristică auto-motivarea, în timp ce fetelor le este mai specifică empatia. La preadolescenții de 13 ani mai proeminentă este automotivarea, la preadolescenții de 14 ani – informarea emoțională, iar la cei de 15 ani – empatia. Informarea emoțională, dirijarea propriilor emoții și empatia sunt mai dezvoltate la preadolescenții din familii complete spre deosebire de preadolescenții din familii monoparentale și cele temporar dezintegrate. |
||||||
Cuvinte-cheie Inteligenţa emoţională, componentele inteligenței emoționale, familie completă, familie monoparentală, familie temporar dezintegrată, preadolescenţi, emotional intelligence, components of emotional intelligence, complete family, single parent family, temporary disintegrated family, preadolescents |
||||||
|