Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1555 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 18:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942-053.66 (2)
Psychology (3361)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, LECA, Sergiu. Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 1(54), pp. 26-37. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(54) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți

Characteristics of emotional inteligence in preadolescence

CZU: 159.942-053.66

Pag. 26-37

Racu Iulia1, Leca Sergiu2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Comunitar Multifuncțional "Universul", s. Piatra, r. Orhei
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2019


Rezumat

Articolul reprezintă studiul inteligenței emoționale și a componentelor acesteia la preadolescenți în funcție de gen, vârstă și tipul de familie. În cercetare a fost inclus un eșantion de 90 de preadolescenții din familii complete, familii monoparentale și familii temporar dezintegrate. Ca rezultate am stabilit că 43% din preadolescenți manifestă nivel scăzut, 48% din preadolescenți nivel mediu și 9% din preadolescenți prezintă nivel înalt de inteligență emoțională. Nivelul de dezvoltare a componentele inteligenței emoțională variază în funcție de genul, vârsta și tipul de familie a preadolescenților. Pentru băieți este caracteristică auto-motivarea, în timp ce fetelor le este mai specifică empatia. La preadolescenții de 13 ani mai proeminentă este automotivarea, la preadolescenții de 14 ani – informarea emoțională, iar la cei de 15 ani – empatia. Informarea emoțională, dirijarea propriilor emoții și empatia sunt mai dezvoltate la preadolescenții din familii complete spre deosebire de preadolescenții din familii monoparentale și cele temporar dezintegrate.

The article is the study of emotional intelligence and its components in preadolescence depending on gender, age and family types. In our research were included 90 preadolescents from different families: complete, single-parent and temporarily disintegrated families. As results we have established that 43% of preadolescents have low level, 48% - moderate level and 9% - high level of emotional intelligence. The level and the ways of development of the component of emotional intelligence vary according to gender, age and family type. For boys’ self-motivation and for girls’ empathy are more characteristic. At 13 years old preadolescents – self-motivation, at 14 years preadolescents – emotional information and at 15years preadolescents empathy are more developed. Emotional information, the management of self emotions and empathy are more presented at preadolescent from complete families.

Cuvinte-cheie
Inteligenţa emoţională, componentele inteligenței emoționale, familie completă, familie monoparentală, familie temporar dezintegrată, preadolescenţi,

emotional intelligence, components of emotional intelligence, complete family, single parent family, temporary disintegrated family, preadolescents