Articolul precedent |
Articolul urmator |
1468 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 15:51 |
SM ISO690:2012 LISNIC, Angela. Viața cotidiană ca subiect de studiu la disciplina istorie în curriculumul preuniversitar. In: Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare, Ed. 1, 30 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2018, pp. 47-48. ISBN 978-9975-84-058-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare 2018 | ||||||
Conferința "Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare" 1, Chișinău, Moldova, 30 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 47-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
Viața cotidiană fiind un subiect relativ nou in istoriografia contemporană a devenit un subiect de studiu in curricula școlară la disciplina Istoria. Prezenta cercetare iși propune a analiza subiectului vieții cotidiene la disciplina Istoria. Subiectul abordat vine să demonstreze corelarea intre diverse aspectele ce cuprind viața cotidiană ca subiect in studiile istorice contemporane pe de o parte, iar pe de altă parte competențele ce se pot forma prin acest conținut istoric la orele de istorie la nivel preuniversitar. In cercetare sunt identificate conținuturile privind viața cotidiană din diferite epoci istorice care sunt prevăzute in curriculumul școlar și in diverse manuale și alte instrumente didactice ce se recomandă la orele de istorie la nivel preuniversitar. In studiu sunt analizate aspectele și referințele istoriografice recomandate pentru acest subiect in resursele de invățare la disciplina Istoria la nivel preuniversitar. Totodată, se propun spre discuții elementele și definițiile teoretice ce urmează a fi aplicate in discursul didactic la nivel preuniversitar privind viața cotidiană in raport cu noile cercetări istorice. In urma analizei cantitative și calitative a conținuturilor privind viața cotidiană in manualele școlare din Republica Moldova, se poate susține că acest subiect atat de captivant și atractiv se regăsește ca unitate de studiu in curriculum și sursele didactice. Totodată, putem susține că se cere ca conținutul istoric prezentat in aceste resurse să fie adaptat varstei elevilor. O altă constatare ce ține de subiectul abordat vizează ideea, că se cere să fie implicate mai multe tipuri de surse istorice ce oglindesc viața cotidiană in resursele didactice propuse pentru studiu elevilor. Astfel, studierea vieții cotidiene a indivizilor dintr-o societate, intr-o anumită perioadă istorică ne oferă posibilitatea de a ne crea o viziune mai clară, mai profundă despre particularitățile de evoluție, precum și despre nivelul de cultură și civilizație al societății respective. |