Manifestarea anxietății la liceeni în perioada susținerii bacalaureatului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
793 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 21:32
SM ISO690:2012
URSACHE, Ana, ŞTEFÎRŢA, Adelina. Manifestarea anxietății la liceeni în perioada susținerii bacalaureatului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 93-98. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Manifestarea anxietății la liceeni în perioada susținerii bacalaureatului

Anxiety manifestation of teenagers in the exams period (bathelor exams)


Pag. 93-98

Ursache Ana12, Ştefîrţa Adelina1
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Centrul de dezvoltare personală Curcubeul familiei, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2018


Rezumat

Anxietatea școlară ține de procesul instructiv-educativ și constituie cea mai frecventă problemă cu care se confruntă psihologul școlar, profesorii și părinții. Anxietatea școlară ține de raportul elev-profesor, elev-părinți, elev-elev. Comportamentul elevilor anxioși se manifestă în situațiile de examinare, de testare, de material supraîncărcat. O relaționare corectă din partea familiei, colegilor, cadrelor didactice, psihologului poate ameliora și chiar elimina frica și neîncrederea în sine. Astfel starea de anxietate influențează performanța școlară. De regulă, elevii demonstrează o bună performanță atunci când se află în starea emoțională moderată, echilibrată. Elevii anxioși sunt mai predispuși în a-și manifesta această stare în perioada susținerii bacalaureatului, deoarece notele de la examene exprimă reușita școlară, condiție pentru a fi acceptați la universități. Este important să le fie asigurat un mediu psihoemoțional confortabil ce poate fi realizat prin programe educaționale speciale realizate de psihologul școlar, precum ședințe cu profesorii, cu părinții și informarea acestora referitor la tema dată.          

The problem of anxiety is more and more spread between the teenagers that study in educational institutes. The anxiety that appears in schools is caused by the educational process and is the most frequent problem that school’s psychologist, teachers and parents have to face. This anxiety is connected to the relation between teacher and student, parent and student, student and student. The student’s anxiety manifests in the situations of examination, test or overload of study material. A good relation with the family, teachers, colleagues, school psychologist can ameliorate or even eliminate the anxiety and the lack of self-esteem. Such emotional states as anxiety can influence the studding performance. Usually, students show good performances when they have a moderate emotional state, a balanced one. The student’s anxiety is more possible to manifest in the period of baccalaureate, because of the results from the examination that show the studding success, which gives the possibility to be accepted in the universities. It’s important for students to have a comfortable environment from the emotional point of view, an environment that can be achieved with special educational programs made by the school psychologist, meetings with teachers, parents, and informing them about this issue that most of the students have.

Cuvinte-cheie
adolescenta, anxietate, autoapreciere, încredere în sine, motivație de realizare, motivație pentru cunoaștere, motivaţie şcolară, stări psiho-emoționale