Interesul cognitiv la vârsta preșcolară: repere conceptua
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1229 103
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 18:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.72+37.015.3 (3)
Психология (3398)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
PASCARI, Valentina, MOȘNEAGA, Nadejda. Interesul cognitiv la vârsta preșcolară: repere conceptua. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 79-85. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470

Interesul cognitiv la vârsta preșcolară: repere conceptua

Cognitive interest at the preschooler age: conceptual landmarks   

CZU: 159.922.72+37.015.3

Pag. 79-85

Pascari Valentina, Moșneaga Nadejda
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2018


Rezumat

Articolul expune o viziune asupra problematicii interesului cognitiv, la general, şi în particular, la nivel de preşcolaritate. Este dezvăluit specificul interesului cognitiv al copiilor de vârstă preşcolară şi avantajele formative. Traversarea ştiinţifică a conceptelor de „interes”, „interes cognitiv”, generează abordări care să cuprindă cât mai multe caracteristici pentru perioada preşcolară. Sunt examinate mai multe dimensiuni ale interesului cognitiv la vârsta preşcolară, unele clasificări ale formelor de manifestare a interesului cognitiv, componenţii şi indicatorii de manifestare a interesului cognitiv la copiii de vârstă preşcolară mare.

The article exposes a vision on the issue of cognitive interest, in general, and in particular at the level of preschool age. It’s revealed the specificity of cognitive interest of pre-school children and the formative advantages. The crossing of scientific concepts of „interest”, „cognitive interest”, generates approaches that include as many features as possible for the pre-school period. Are examined several dimensions of cognitive interest to preschoolers, some classifications of manifestation forms of cognitive interest, components and manifestation the indicators of cognitive interest in preschool-aged.

Cuvinte-cheie
interes, curiozitate, interes cognitiv, formaţiuni psihologice, trebuinţe, comportament volitiv, reacţii înnăscute, forme de manifestare a interesului cognitiv, interes activ stabil, interes personal,

motive,

factor emoţional, interes situaţional, componenţii interesului cognitiv.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Pascari, V.</creatorName>
<affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Moșneaga, N.</creatorName>
<affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Interesul cognitiv la v&acirc;rsta preșcolară: repere conceptua</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2017</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>interes</subject>
<subject>curiozitate</subject>
<subject>interes cognitiv</subject>
<subject>formaţiuni psihologice</subject>
<subject>trebuinţe</subject>
<subject>comportament volitiv</subject>
<subject>motive</subject>
<subject>factor emoţional</subject>
<subject>reacţii înnăscute</subject>
<subject>forme de manifestare a interesului cognitiv</subject>
<subject>interes situaţional</subject>
<subject>interes activ stabil</subject>
<subject>interes personal</subject>
<subject>componenţii interesului cognitiv.</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.922.72+37.015.3</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2017-09-30</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul expune o viziune asupra problematicii interesului cognitiv, la general, şi &icirc;n particular, la nivel de preşcolaritate. Este dezvăluit specificul interesului cognitiv al copiilor de v&acirc;rstă preşcolară şi avantajele formative. Traversarea ştiinţifică a conceptelor de &bdquo;interes&rdquo;, &bdquo;interes cognitiv&rdquo;, generează abordări care să cuprindă c&acirc;t mai multe caracteristici pentru perioada preşcolară. Sunt examinate mai multe dimensiuni ale interesului cognitiv la v&acirc;rsta preşcolară, unele clasificări ale formelor de manifestare a interesului cognitiv, componenţii şi indicatorii de manifestare a interesului cognitiv la copiii de v&acirc;rstă preşcolară mare.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article exposes a vision on the issue of cognitive interest, in general, and in particular at the level of preschool age. It&rsquo;s revealed the specificity of cognitive interest of pre-school children and the formative advantages. The crossing of scientific concepts of &bdquo;interest&rdquo;, &bdquo;cognitive interest&rdquo;, generates approaches that include as many features as possible for the pre-school period. Are examined several dimensions of cognitive interest to preschoolers, some classifications of manifestation forms of cognitive interest, components and manifestation the indicators of cognitive interest in preschool-aged.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>