Perspectivele comerțului internațional de mărfuri și servicii în contextul dezvoltării e-comerțului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
822 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 15:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.54:004.738.5 (1)
Внешняя торговля. Международная торговля. Внешнеторговая политика. Таможенные пошлины (389)
Связь компьютеров. Сети ЭВМ. Вычислительные сети (535)
SM ISO690:2012
PLATON, Nicolae. Perspectivele comerțului internațional de mărfuri și servicii în contextul dezvoltării e-comerțului. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.1, pp. 36-40. ISBN 978-9975-3171-5-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional
Vol.1, 2017
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional"
Chișinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017

Perspectivele comerțului internațional de mărfuri și servicii în contextul dezvoltării e-comerțului

CZU: 339.54:004.738.5
JEL: M1

Pag. 36-40

Platon Nicolae
 
Centrul de Informare și Promovare în Domeniul Turismului din RM
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2018


Rezumat

An efficient way of doing business, which is at the heart of the triumvirate: producers – traders – consumers, is represented by the e-commerce. Ignoring e-commerce as a business opportunity attracts for any entrepreneur involved in a buy-and-sell process a great risk of being considered by customers beyond development.  Under these circumstances, e-commerce can generate: decreases in promotion, distribution, and placement costs in business units, increasing the rotation speed of current assets that are so necessary for a developing business, increasing operational efficiency for companies seeking to gain competitive advantage in the economic environment.  In this article, the author develops the subject of international e-commerce through the existing forms of commerce, analyzes ways of e-commerce development, describes the advantages of e-commerce.  

Cuvinte-cheie
comert electronic, e-comerţ, întreprinderi, întreprinzător,

Internet,

platforme on-line, cripto-valută, cripto-monete

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Platon, N.</dc:creator>
<dc:date>2017</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p><em>An efficient way of doing business, which is at the heart of the triumvirate: producers &ndash; traders &ndash; consumers, is represented by the e-commerce. Ignoring e-commerce as a business opportunity attracts for any entrepreneur involved in a buy-and-sell process a great risk of being considered by customers beyond development. </em>&nbsp;<em>Under these circumstances, e-commerce can generate: decreases in promotion, distribution, and placement costs in business units, increasing the rotation speed of current assets that are so necessary for a developing business, increasing operational efficiency for companies seeking to gain competitive advantage in the economic environment. </em>&nbsp;<em>In this article, the author develops the subject of international e-commerce through the existing forms of commerce, analyzes ways of e-commerce development, describes the advantages of e-commerce. </em>&nbsp;</p></dc:description>
<dc:source>Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional (Vol.1) 36-40</dc:source>
<dc:subject>comert electronic</dc:subject>
<dc:subject>Internet</dc:subject>
<dc:subject>e-comerţ</dc:subject>
<dc:subject>întreprinderi</dc:subject>
<dc:subject>întreprinzător</dc:subject>
<dc:subject>platforme on-line</dc:subject>
<dc:subject>cripto-valută</dc:subject>
<dc:subject>cripto-monete</dc:subject>
<dc:title>Perspectivele comerțului internațional de mărfuri și servicii &icirc;n contextul dezvoltării e-comerțului</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>