Programarea aplicaţiilor grafice prin implementarea algoritmilor inteligenţi
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
825 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 12:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.43:004.92 (2)
Программные средства (302)
Прикладные информационные (компьютерные) технологии. Методы основанные на применении компьютеров (448)
SM ISO690:2012
MARIN (CRISTEI), Maria. Programarea aplicaţiilor grafice prin implementarea algoritmilor inteligenţi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2017, nr. 2(102), pp. 37-42. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Programarea aplicaţiilor grafice prin implementarea algoritmilor inteligenţi
CZU: 004.43:004.92

Pag. 37-42

Marin (Cristei) Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 august 2017


Rezumat

În prezent, programarea grafică ocupă un loc important în mediul de dezvoltare a societăţii şi în rezolvarea multor probleme real complexe. Elemente grafice pot fi create folosind majoritatea limbajelor de programare cunoscute în prezent. Unul dintre acestea este Java, care la ora actuală este unul dintre cele mai folosite limbaje de programare. În acest sens, în prezentul articol se descrie elaborarea unei aplicaţii grafice cu date reale, prin implementarea algoritmilor genetici în rezolvarea problemelor real complexe, şi anume: a problemei ,,Comis Voiajorul”, ce oferă posibilităţi majore oricărui tip de utilizator dornic de a cunoaşte un traseu, sau distanţa acestuia, folosind harta geografică în timp real. Aplicaţia de concepţie proprie prin implementarea algoritmilor genetici este mult mai puternică în funcţionalităţile pe care le conţine faţă de alte soft-uri existente, acest lucru fiind demonstrat prin analiza comparativă efectuată în cercetare

Graphical programming currently occupies an important place in the development of society and solving many complex real problems. It is possible to create graphic elements using most programming languages currently known, one of which is Java, which currently is one of the most used programming languages. In this respect, the present article describes the development of a graphical application with real data, by implementing genetic algorithms to solve real complex problems, namely the „Travelling Salesman Problem”, which offers great possibilities for every type of user who wants to know a route, or its distance, using the real-time geographic map. The application of own design through the implementation of genetic algorithms is much stronger in the functionality of what it contains in relation to other existing software, this being demonstrated by the comparative analysis carried out in the research.

Cuvinte-cheie
algoritmi genetici, interfaţă grafică.,

aplicaţie informatică