Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
981 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-30 23:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.439.5:339.564(478) (12) |
Производство продукции и услуг по отраслям народного хозяйства (1512) |
Внешняя торговля. Международная торговля. Внешнеторговая политика. Таможенные пошлины (386) |
SM ISO690:2012 COŞER, Cornel, CIMPOIEŞ, Liliana. Considerații asupra profilului exportatorilor moldoveni de produse agroalimentare. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 2(45), pp. 83-87. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 2(45) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.439.5:339.564(478) | ||||||
Pag. 83-87 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Starting from the premise [3] that the assessment of the profile and the competitiveness of the exporters of agri-food products can be done by means of sounding methods and by assessing the group and individualized measures to stimulate the export potential, a complex of tools has been approached in order to understand in a direct, clear and focused mode the constraints of exporters in the Republic of Moldova, their perception of competitiveness and export potential, and how various institutionalized measures (in our case on a project basis) can stimulate the competitiveness of these entities’ external activities. Research results show that exporters of agricultural products tend to approach ”nontraditional” markets but the financial, logistics and domestic institutional barriers impedes these opportunities. At the same time, these entities require a diversification of tools to encourage exports. |
||||||
Cuvinte-cheie export, Potential, competitivitate, constrângeri, măsuri de stimulare, eșantion |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Coşer, C.</dc:creator> <dc:creator>Cimpoieş, L.</dc:creator> <dc:date>2017-06-27</dc:date> <dc:description xml:lang='en'>Starting from the premise [3] that the assessment of the profile and the competitiveness of the exporters of agri-food products can be done by means of sounding methods and by assessing the group and individualized measures to stimulate the export potential, a complex of tools has been approached in order to understand in a direct, clear and focused mode the constraints of exporters in the Republic of Moldova, their perception of competitiveness and export potential, and how various institutionalized measures (in our case on a project basis) can stimulate the competitiveness of these entities’ external activities. Research results show that exporters of agricultural products tend to approach ”nontraditional” markets but the financial, logistics and domestic institutional barriers impedes these opportunities. At the same time, these entities require a diversification of tools to encourage exports. </dc:description> <dc:description xml:lang='ro'>Pornind de la premisa [3] că aprecierea profilului și a competitivității exportatorilor de produse agroalimentare poate fi efectuată atât prin intermediul metodelor de sondare, cât și prin evaluarea măsurilor de grup și individualizate de stimulare a potențialului de export, s-a abordat un complex de instrumente pentru a înțelege în modul cel mai direct, clar și focusat care sunt constrângerile exportatorilor din Republica Moldova, care este percepția lor asupra competitivității și a potențialului de export și cum pot diferite măsuri instituționalizate (în cazul nostru, în bază de proiect) să stimuleze competitivitatea activității externe a acestor entități. Rezultatele cercetării arată că exportatorii de produse agroalimentare tind să abordeze piețele „netradiționale”, însă capacitatea lor financiară, logistică, precum și barierele instituționale interne frânează aceste oportunități. În același timp, entitățile date cer o diversificare a instrumentelor de stimulare a exporturilor. </dc:description> <dc:source>Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” 45 (2) 83-87</dc:source> <dc:subject>export</dc:subject> <dc:subject>competitivitate</dc:subject> <dc:subject>constrângeri</dc:subject> <dc:subject>măsuri de stimulare</dc:subject> <dc:subject>Potential</dc:subject> <dc:subject>eșantion</dc:subject> <dc:title>Considerații asupra profilului exportatorilor moldoveni de produse agroalimentare</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>