Evoluția istorică a dreptului fundamental la învățătură în Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
652 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 14:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733(478) (6)
Основные права. Права человека. Права и обязанности граждан (933)
SM ISO690:2012
NICHITA, Rodica. Evoluția istorică a dreptului fundamental la învățătură în Republica Moldova. In: Legea şi Viaţa, 2017, nr. 4(304), pp. 13-19. ISSN 2587-4365.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 4(304) / 2017 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Evoluția istorică a dreptului fundamental la învățătură în Republica Moldova
CZU: 342.733(478)

Pag. 13-19

Nichita Rodica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 aprilie 2017


Rezumat

Recunoscând caracterul și evoluția dreptului fundamental la învățătură în baza principiului teritorialității putem menționa că pe teritoriul statului nostru acesta s-a dezvoltat de-a lungul conturării statului de drept. Fiecare om are vocație la instruire și educare, dreptul care configurează această vocație nu poate lipsi din numărul drepturilor fundamentale și din aceste considerente schimbările, care s-au produs în Republica Moldova după proclamarea independenței, duc la elaborarea unei noi politici educaționale și a unui cadru de bază pentru justificarea și promovarea reformei sistemului de învățământ.

Recognizing the character and evolution of the fundamental right to education on the basis of the principle of territoriality, we can mention that it has developed together with the development of the rule of law on the territory of our state. Every person has a vocation to training and education, the right which configures this vocation should be necessarily included in the number of fundamental rights and for these reasons, the changes which have occurred after the proclamation of independence of the Republic of Moldova in the Republic of Moldova lead to the development of a new educational policy and a basic framework for the justification and promotion of the reform of the education system.

Cuvinte-cheie
educaţie, sistem de învățământ, strategie educațională, politică educaţională