Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1218 42
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-15 20:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:51 (3)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
Математика (1657)
SM ISO690:2012
LUPU, Ilie, CÎSSA, Lilia. Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 2(9), pp. 11-21. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(9) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învăţarea prin rezolvare de probleme – un factor determinant în formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor
CZU: 37.025:51

Pag. 11-21

Lupu Ilie, Cîssa Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 ianuarie 2017


Rezumat

Problem solving and creativity represent heights of cognitive performance. Learning through problem solving is a variant of heuristics, a way to apply the theory of learning through discovery that contributes to the formation of the intellectual abilities of students. The orientation of the educational-teaching process towards the formation of intellectual abilities, ways of thinking, cognitive strategies, active-participatory training methods.

Rezolvarea de probleme şi creativitatea reprezintă culmi ale performanţei cognitive. Învăţarea prin rezolvarea de probleme este o variantă a euristicii, o modalitate de aplicare a teoriei învăţării prin descoperire care contribuie la formarea capacităţilor intelectuale ale elevilor. Orientarea procesului instructiv-educativ pe formarea de capacităţi intelectuale, mod de gândire, strategii cognitive, metode de instruire activ-participative.

Cuvinte-cheie
capacităţi intelectuale, valenţe formative, strategii cognitive, creativitate, performanţă cognitivă, descoperire, strategii euristice, proces psihologic, gândire, memorie, activitate mintală, invenţie, situaţie-problemă,

activitatea matematică