Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1600 205 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 11:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+316.624-053.6 (2) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3950) |
Социальная психология (983) |
SM ISO690:2012 STAMATE, Dorina, PERJAN, Carolina. Influența modelului parental asupra strategiilor de coping, stimei de sine și locus control la adolescenții care reprezint tulburări de comportament. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 63-74. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+316.624-053.6 | ||||||
Pag. 63-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol abordează influenţa modelelui parental de educaţie asupra adolescenţilor şi tulburărilor comportamentale ale acestora. Modelul parental, adică felul în care adolescentul îşi percepe părinţii, fie permisivi, autoritari, rejectivi, supraimplicati, influenţează nu doar stima de sine, ci şi modalităţile de atribuire a responsabilităţii, capacităţile de a lua propriile decizii şi de a-şi atinge obiectivele, strategiile de coping, înţelese că mijloace de autoreglare emoţională şi comportamentală, şi tulburările de comportament. Cu alte cuvinte, considerăm că una din cauzele tulburărilor de comportament este insuficienta dezvoltare a strategiilor de coping adaptativ. Astfel, sistemul strategic de coping e văzut că un sistem complex atitudinal. |
||||||
Cuvinte-cheie model parental, strategii de coping, stimă de sine, tulburări de comportament, infatuare, autodepreciere |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-43866</cfResPublId> <cfResPublDate>2016-04-13</cfResPublDate> <cfVol>42</cfVol> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>63</cfStartPage> <cfISSN>1857-0224</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/43866</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Influența modelului parental asupra strategiilor de coping, stimei de sine și locus control la adolescenții care reprezint tulburări de comportament</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>model parental; strategii de coping; stimă de sine; infatuare; autodepreciere; tulburări de comportament</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Acest articol abordează influenţa modelelui parental de educaţie asupra adolescenţilor şi tulburărilor comportamentale ale acestora. Modelul parental, adică felul în care adolescentul îşi percepe părinţii, fie permisivi, autoritari, rejectivi, supraimplicati, influenţează nu doar stima de sine, ci şi modalităţile de atribuire a responsabilităţii, capacităţile de a lua propriile decizii şi de a-şi atinge obiectivele, strategiile de coping, înţelese că mijloace de autoreglare emoţională şi comportamentală, şi tulburările de comportament. Cu alte cuvinte, considerăm că una din cauzele tulburărilor de comportament este insuficienta dezvoltare a strategiilor de coping adaptativ. Astfel, sistemul strategic de coping e văzut că un sistem complex atitudinal. </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>This article addresses parental education models to influence on adolescents and their behavioral disorders. Parental model, in the way the teenagers perceives its parents or permissive, authoritarian, rejection, overinvolved influence not only self-esteem, but also ways of assigning responsibility, abilities to make their own decisions and to achieve their goals, coping strategies, understood as a means of emotional and behavioral self-regulation, and behavioral disorders. In other words, we believe that one of the causes of behavioral disorders is insufficient development of adaptive coping strategies. Thus, strategic coping system is seen as a complex attitude . </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-46970</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-13814</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-46970</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-46970-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-04-13T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Stamate</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Dorina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-13814</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-13814-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2016-04-13T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Perjan</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Carolina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>