Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
883 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 23:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1'276.6'42 (1) |
Балканские романские языки (1456) |
SM ISO690:2012 MOLEA, Viorica. O reevaluare a limbajului publicistic din perspectiva stilurilor funcţionale
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2014, nr. 4(74), pp. 18-23. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 4(74) / 2014 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.135.1'276.6'42 | ||||||
Pag. 18-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul constituie o sinteză a diverselor abordări privind stilul / limbajul publicistic în raport cu celelalte limbaje/ stiluri funcţionale ale limbii române, controversele privind includerea limbajului publicistic în cadrul acestor stiluri. În acelaşi timp, relevăm importanţa majoră a limbajului publicistic în actualitate, evoluţia sa spectaculoasă, cu noile accente pe care le adoptă, precum şi aspectele mai puţin agreabile legate de unele funcţii ale acestui tip de limbaj, care ţin de manipularea cititorului, a ascultătorului sau a telespectatorului. Toate inflexiunile moderne ale textului mediatic (oligarhizarea, feminizarea sau informatizarea) conferă acestuia note inedite postmoderne, care se suprapun unor tendinţe generale în toate domeniile de activitate umană. Pe de altă parte, complexitatea acestui limbaj, prin funcţiile referenţială, conativă, fatică, oferă avantajul alegerii dintr-o imensitate de variante accesibile ale emanaţiei intelectuale, devenind un centru global comun de stocare şi de transfer al potenţialului creator şi vital al umanităţii. |
||||||
Cuvinte-cheie limbaj, stil funcţional, funcţie, manipulare, publicistic, text. |
||||||
|