Aplicarea tehnicilor sociometrice în stabilirea adaptabilităţii copiilor la mediul şcolar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
971 81
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 11:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
MOŞANU-ŞUPAC, Lora, RUSU, Elena, SÎRBU, Galina. Aplicarea tehnicilor sociometrice în stabilirea adaptabilităţii copiilor la mediul şcolar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 153-157. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Aplicarea tehnicilor sociometrice în stabilirea adaptabilităţii copiilor la mediul şcolar
CZU: 37.015.3

Pag. 153-157

Moşanu-Şupac Lora1, Rusu Elena1, Sîrbu Galina2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „Ştefan cel Mare”, s.Taraclia, r-nul Căuşeni
 
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

Abordarea problemei privind adaptabilitatea copiilor la mediul şcolar este mereu actuală şi constituie un deziderat major al procesului educaţional care determină performanţa, succesul şi insuccesul şcolar al copilului. Cunoaşterea temeinică a adaptabilităţii la mediul şcolar nu poate fi concepută fără examinarea domeniului sociorelaţional al copilului, iar cele mai semnificative tehnici de investigare a acestei sfere sunt tehnicile sociometrice. Aplicarea tehnicilor sociometrice scoate în evidenţă modul de integrare a copiilor în colectivul şcolar, prezenţa confortului psihologic, comportamentele de relaţionare în grup, gradul de sociabilitate, statusul relaţional şi statusul perceput, coeziunea şi integrarea grupului.

Approaching the problem of children’s adaptability at scholar environment is always actual and is a major desideratum of the educational process, determining performances, scholar success and unsuccess of the children. Thorough knowing of adaptability at scholar environment can’t be understood without examination of the socio-relational domain of the children, and most significant investigation techniques of this sphere are sociometric techniques. Applying sociometric techniques brings in evidence the way of children’s integration in scholar collective, the presence at them of the psychological comfort, behaviors of interacting in group, the level of sociability, relational status and perceived status, cohesion and the integration of the group.

Cuvinte-cheie
adaptare şcolară,

inadaptare şcolară, tehnici sociometrice, mediu şcolar.