Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1425 99 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 09:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[631.147+631.95]:366.5 (1) |
Организация и управление сельскохозяйственным производством (488) |
Консьюмеризм. Движение в защиту интересов потребителей (156) |
SM ISO690:2012 GRIGORAŞ, Maria. Percepţiile noii generaţii de consumatori asupra produselor agroalimentare ecologice. In: Ştiinţa Agricolă, 2015, nr. 1, pp. 129-135. ISSN 1857-0003. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa Agricolă | ||||||
Numărul 1 / 2015 / ISSN 1857-0003 /ISSNe 2587-3202 | ||||||
|
||||||
CZU: [631.147+631.95]:366.5 | ||||||
Pag. 129-135 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cercetarea dată are ca scop depistarea trendului şi a nevoilor actuale existente pe piaţa produselor agroalimentare ecologice, a atitudinilor faţă de aceste produse, precum şi depistarea antitezei dintre percepţia formal favorabilă şi profilul nutriţional dezechilibrat al unor astfel de alimente. În acest sens, cercetarea a vizat următoarele obiective: evaluarea măsurii în care noua generaţie de consumatori ştie ce înseamnă un produs alimentar ecologic şi poate face distincţie între noţiunile „produs ecologic”, „bio” „natural” şi „organic”; evaluarea diferenţei percepţiilor între produsele alimentare ecologice şi cele obişnuite; stabilirea potenţialelor dezechilibre nutriţionale la care poate fi expus cumpărătorul şi evidenţierea unei posibile antiteze dintre imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” a respectivelor alimente. Pentru executarea acestui demers s-au realizat cercetării exploratorii de marketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM. Rezultatele studiului au demonstrat
că noua generaţie de consumatori are o atitudine favorabilă faţă de produsele ecologice la capitolul beneficii pentru sănătatea omului, dar, cu toate acestea, unele produse, chiar dacă poartă eticheta „bio”/„eco”/„organic”, includ dezechilibre nutriţionale, ceea ce le face periculoase pentru consum. |
||||||
Cuvinte-cheie Percepţiile consumatorilor, Produs bio, Produs natural, Produs organic, Profil nutriţional., chestionar, Produs ecologic |
||||||
|