Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1133 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 13:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[791.43-92+654.1+7.01](478) (1) |
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1739) |
Телекоммуникация и дистанционное управление (организация и эксплуатация) (127) |
Общая теория искусства. Философия искусства. Эстетика. Проблемы эстетического вкуса. Принципы композиции, пропорции, зрительных эффектов (109) |
SM ISO690:2012 BOHANŢOV, Alexandru. Clasificarea documentarelor de televiziune: un subiect deschis. In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 100-106. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: [791.43-92+654.1+7.01](478) | ||||||
Pag. 100-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tentativa de a realiza o tipologie a documentarului TV ne-a sugerat ideea de a lărgi aria de investigare a acestui produs, ţinând cont de fenomenul hibridizării în cadrul comunicării audiovizuale postmoderne, precum şi de aportul new media la configurarea structurilor audiovizuale de factură documentară. De fapt, în era comunicării generalizate,economia mass-media şi tehnicile marketingului impun o nouă abordare a acestui gen de televiziune.
În operaţiunea de tipologizare a documentarului TV am luat în calcul viziunile tradiţionale asupra subiectului în cauză, care au ca punct de plecare similitudinile şi diferenţele dintre documentarul cinematografic şi cel de televiziune. „Schimbarea la faţă” a filmului documentar în contextul revoluţiei digitale, când conceptul de interactivitate promovat de noile media câştigă tot mai mult teren, ne-a determinat să utilizăm şi alte criterii de departajare a producţiilor de nonficţiune, venind cu exemplele de rigoare: documentarul Life in a Day (O zi din viaţă), în primul rând.
Transformările pe care le-a suferit acest gen/format TV denotă o adaptare a produselor de natură documentată(şi nu numai) la publicul-ţintă, care adesea este refractar la documentarele cu o structură mai complexă, bazată pe anumite dimensiuni intertextuale, dând prioritate mesajelor uşor de reţinut, transmise într-un limbaj audiovizual cât mai simplu şi atractiv. Cum arată numeroşi cercetători, calitatea informaţiei pierde teren în faţa impactului vizual, iar documentarul de televiziune se pliază pe aceste noi reguli, în tendinţa sa de a supravieţui pe o piaţă mediatică tot mai aservită divertismentului facil. |
||||||
Cuvinte-cheie documentar de televiziune, fenomen de hibridizare, gen/format TV, tipologie, new media |
||||||
|