Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
895 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 22:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:786.2 (6) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212) |
Музыка (1809) |
SM ISO690:2012 GRANEŢKAIA, Lilia. Realizarea demersului educaţional la lecţia de pian. In: Arta , 2012, nr. 2(AAV), pp. 63-65. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2012 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:786.2 | ||||||
Pag. 63-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se supun analizei problemele muzical-didactice ale demersului educaţional la lecţia de pian. Autoarea conturează menirea, obiectivele şi finalităţile acestuia. Se constată că şcoala de muzică îi oferă personalităţii şansa de a se apropia de marea Muzică pe cale aplicativă - de însuşire a ei. Reieşind din acest deziderat, demersul educaţional la lecţia de pian este conceput prin prisma esteticului, a frumosului, soluţionând, în consecinţă, probleme spirituale, filozofice, muzicologice şi didactice. Privit drept finalitate, actul de interpretare a muzicii (în sens larg, ca proces de înţelegere, percepere, valorificare a artei muzicale şi, în sens restrâns, ca proces de realizare sonoră, instrumentală a creaţiilor muzicale) devine indispensabilă cunoaşterea principiilor, legilor şi mecanismului procesului de interpretare muzicală. Actul interpretativ asigură dăinuirea / perpetuarea artei muzicale, întrucât e determinat de veşnica recreare a muzicii. Or, intenţiile artistice ale compozitorului, organizate în reprezentările auditive şi codificate în text muzical, nu pot fi transmise publicului decât prin intermediul interpretului. |
||||||
Cuvinte-cheie lecţia de pian, etapele lecţiei de pian, competenţa de interpretare a imaginii muzicale, imagine artistică, formarea pianistică |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-22943</doi_batch_id> <timestamp>1714229005</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> <registrant>Institutul Patrimoniului Cultural</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Arta </full_title> <issn media_type='print'>23451181</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2012</year> </publication_date> <issue>2(AAV)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Realizarea demersului educaţional la lecţia de pian</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Lilia</given_name> <surname>Graneţkaia</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2012</year> </publication_date> <pages> <first_page>63</first_page> <last_page>65</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>