Modelul personalităţii profesorului ideal al instituţiei de învăţământ superior medical
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
844 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 13:36
SM ISO690:2012
MOROŞANU, Mihail, FORNEA, Iuliana. Modelul personalităţii profesorului ideal al instituţiei de învăţământ superior medical . In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2009, nr. 2(10), pp. 151-155. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 2(10) / 2009 / ISSN 1857-1719

Modelul personalităţii profesorului ideal al instituţiei de învăţământ superior medical

Pag. 151-155

Moroşanu Mihail, Fornea Iuliana
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Ideal profesor personality model of the medical high establishment was studied according to factor analysis of the evaluated experimental date by university staff from the SUMPh „N. Testemit anu”. The model can be build by the following personality factors: social or conscientiousness responsibility, straight forwardness and delicacy in communication social relevance and favorable work attitude. The factorial analysis permits us the study and professor personality structure analysis. Universitary staff of high medical establishment personality image consists of personality predominant factors that there were identified by factorial analysis method as well as generalized qualitative analysis.

Modelul personalităţii profesorului idealal Institut iei de Înva t a mânt Superior Medical a fost cercetat în baza analizei factoriale a datelor experimentale evaluate de cadrele didactice universitare ale USMF „N. Testemit anu”. Modelul dat ar putea fi constituit din urma torii factori ai personalita t ii: Responsabilitate socială sau conştiinciozitate; Francheţe şi delicateţe în comunicare; Relevanţa socială; Determinismul (determinanţa) personalităţii; Toleranţa şi moralitatea personalităţii şi Atitudinea favorabilă faţă de muncă. Analiza factoriala ne-a permis sa studiem s i sa analiza m structura personalitatii profesorului. Imaginea personalitatii CDU al IÎSM este constituita dintr-o serie de factori predominanti ai personalitatii, care au fost identificati prin metoda analizei factoriale, cât si prin analiza calitativa generalizata a rezultatelor experimentale.