Formarea competenței interculturale a elevilor de liceu în orele de limba engleză
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
13 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:811.111 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2143)
Английский язык (700)
SM ISO690:2012
ANDRIOAIE, Ana-Maria. Formarea competenței interculturale a elevilor de liceu în orele de limba engleză. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă, Ed. 11, 16-17 mai 2024, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2024, Ediția 11, Vol.2, pp. 161-168. ISBN 978-9975-46-904-3. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.16-17-05-2024.p161-168
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Ediția 11, Vol.2, 2024
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
11, Chişinău, Moldova, 16-17 mai 2024

Formarea competenței interculturale a elevilor de liceu în orele de limba engleză

Developing the intercultural competence of upper secondary school students during the english-lesson classes

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.16-17-05-2024.p161-168
CZU: 373.016:811.111

Pag. 161-168

Andrioaie Ana-Maria12
 
1 Colegiul Mihai Eminescu, Bacău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 iunie 2024


Rezumat

Prezentul articol prezintă competența interculturală ca și competență-cheie, transversală și integrată, esențială în contextul societății globalizate a secolului al XXI-lea. Articolul evidențiază competența plurilingvistică și pluriculturală, așa cum este descrisă în Cadrul Comun de Referință pentru Limbi și rolul acesteia în formarea competenței interculturale la elevii de liceu. Competențele generale și competențele de comunicare lingvistică descrise în același Cadru Comun, dezvoltate în cadrul orelor de limba engleză, contribuie la formarea competenței interculturale a elevilor de liceu. Teatrul, ca metodă activ-participativă și experiențială, poate fi utilizat pentru formarea competenței interculturale în rândul elevilor de liceu. Articolul prezintă două exemple de formare a competenței interculturale a elevilor de liceu prin intermediul teatrului-forum și a teatrului-ziar.

This article presents intercultural competence as a key, transversal and integrated competence, which is essential în the context of the globalised XXIth century world. The article highlights plurilingual and pluricultural competence as described in the Common Framework of Reference for Languages and its role in developing the intercultural competence in upper secondary school students. The general competences and the communicative language competences described in the same Common Framework, if enhanced during the English language classes, contribute to developing intercultural competence of high school students. Theater, as an active-participative and experiential method, can be used to develop intercultural competence among upper secondary school students. The article also presents two practical examples of developing the intercultural competence of upper secondary school students through forum theater and newspaper theater.

Cuvinte-cheie
competenţă, interculturală, transversală, integrată, interdisciplinară,

competence, Intercultural, transversal, integrated, interdisciplinary