Didascaliile în dramaturgia lui Dumitru Crudu
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
34 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1-2(478).09 (24)
Литература на балканских романских языках (2129)
SM ISO690:2012
IVANOV, Maria. Didascaliile în dramaturgia lui Dumitru Crudu. In: Philologia, 2024, nr. 1(322), pp. 99-106. ISSN 1857-4300. DOI: https://doi.org/10.52505/1857-4300.2024.1(322).09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Philologia
Numărul 1(322) / 2024 / ISSN 1857-4300 /ISSNe 2587-3717

Didascaliile în dramaturgia lui Dumitru Crudu

Captions in the Dramaturgy of Dumitru Crudu

DOI:https://doi.org/10.52505/1857-4300.2024.1(322).09
CZU: 821.135.1-2(478).09

Pag. 99-106

Ivanov Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2024


Rezumat

The captions are the author’s indications in a dramatic text. We set out to investigate this particular aspect of dramaturgy, with application to several plays by Dumitru Crudu, in order to reveal how they contribute to the overall message of a play and to record their evolution over time. This component of the dramatic work is of particular interest to us because for a certain period of time, captions were neglected even by literary critics. However, they play their part in the construction of the text. Then, there are several types of captions, classifications that deserve to be analysed and that will allow us to understand how we catalogue and interpret the captions used by Dumitru Crudu.

Didascaliile reprezintă indicațiile oferite de autor într-un text dramatic. Ne-am propus să investigăm anume acest aspect al dramaturgiei, cu aplicație pe câteva piese semnate de Dumitru Crudu, pentru a releva felul în care ele contribuie la crearea mesajului global al unei piese de teatru și pentru a le înregistra evoluția în timp. Această componentă a operei dramatice ne interesează în mod special, pentru că o anumită perioadă didascaliile au fost neglijate inclusiv de criticii literari. Or, acestea își au rolul lor în construcția textului. Apoi, există mai multe tipuri de didascalii, clasificări care merită a fi analizate și care ne vor permite să înțelegem cum anume catalogăm și interpretăm didascaliile utilizate de Dumitru Crudu.

Cuvinte-cheie
captions, théâtre, playwright, typology, evolution,

didascalii, teatru, dramaturg, tipologie, evoluţie