Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() MOTFOLEA, Dana-Maria. Fundamentarea învățării eficiente a limbii engleze de către elevii din învățământul primar. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, p. 227. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 9, 2024 |
||||||
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
Pag. 227-227 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Eficientizarea procesului și a rezultatelor învățării școlare reprezintă scopul principal al activităților didactice pe care profesorul le desfășoară la clasă, în școală, acolo unde își petrece cea mai mare parte din timpul său. Totodată, învățarea se află la baza intersecției dintre componentele cheie ale actului pedagogic și anume: predare – învățare – evaluare. Învățarea eficientă a limbii engleze încă din primi ani de școală aduce o serie de atu-uri în ceea ce privește dezvoltarea personală, memoria și o mai mare extindere a orizonturilor culturale, dar, nu în ultimul rând, dezvoltarea inteligenței cât și îmbunătățirea limbii native. În timp ce vocabularul lor se mărește pe măsură ce învață devreme, încă din primii ani de școală o limbă nouă, creierul lor devine activ și stimulat în permanență să asimileze noi cunoștințe. În procesul educaţional rezultatele şcolare sunt obținute, bineînțeles, şi ținând cont de comportamentul elevului în ceea ce privește învăţarea. Rolul profesorului în educarea unei atitudini pozitive față de învăţare este primordial. Profesorul de limba engleză poate să predea perfect din punct de vedere profesional, dăruindu-și toată iscusința şi compe-tențele specializate. Cu toate acestea, dacă atitudinea elevului față de învățare este una indiferentă sau chiar negativă, la finalul actului pedagogic se vor constata rezultate slabe sau chiar insuficiente. Din aceste cauze procesul de învăţare al elevului trebuie să fie constant în vizorul cadrului didactic şi al părintelui. Învățarea, ca să devină eficientă, nu trebuie să fie lăsată la voia întâmplării. Aceasta trebuie să fie îndrumată, totodată dirijată continuu spre rezultate bune, foarte bune şi susținute. Învăţarea este eficientă atunci când școlarul mic obține rezultatele așteptate cu plăcere, fiind un asociat de încredere, serios şi motivat. Fundamentele psihopedagogice și sociale, de ordin teoretic și practic, bine articulate și adaptate la contexte specifice, constituie premise importante în eficientizarea procesului de învățare și în obținerea unor rezultate calitative și durabile, cu impact pozitiv asupra dezvoltării personalității în devenire. |
||||||
|