Necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
49 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 08:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:811.111 (8)
Организация обучения (560)
Английский язык (699)
SM ISO690:2012
PÎSLARU, Natalia. Necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 56-61. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719426
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză

The Need to Stimulate Students’ Cognitive Interest in English Language Lessons

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719426
CZU: 37.091:811.111

Pag. 56-61

Pîslaru Natalia
 
Liceul Teoretic „Petru Rareş”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

În articol sunt abordate unele repere metodologice privind stimularea interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză. Din practica și experiența didactică proprie, am constatat că procesul de asimilare activă, temeinică a cunoștințelor la lecțiile de limbă engleză de către elevii din ciclul gimnazial Natalia PÎSLARU gr. did. II, Liceul Teoretic Petru Rareș din Chișinău este dependentă de nivelul interesului lor cognitiv, de curiozitatea epistemică și de modul de organizare a mediului în care are loc receptarea și procesarea informațiilor, în conformitate cu scopul propus și obiectivele operaționale ale lecției. Experiențele cognitive care prezintă interes pentru elevi determină nevoia de a trăi noi experiențe. Astfel, este elucidată necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză prin prezentarea modelului cognitiv ERR, a unor strategii și metode didactice.

In this article, I will explore methodological guidelines for stimulating students’ cognitive interest in English language lessons. Drawing from my teaching practice and experience, I have observed that an active, thorough, and enduring assimilation of knowledge in English language lessons for secondary school students is dependent on their level of cognitive interest, epistemic curiosity, and the organization of the learning environment. This is in accordance with the intended purpose and operational objectives of the lesson. The cognitive experiences that captivate students create in them a need to undergo new learning experiences. I will therefore elucidate the need to stimulate students’ cognitive interest in English language lessons by presenting the ERR cognitive model, along with certain teaching strategies and methods.

Cuvinte-cheie
stimulare, interes cognitiv, strategii cognitive, modele cognitive, metode și tehnici de predare,

stimulation, cognitive interest, cognitive strategies, cognitive models, teaching methods and techniques