Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
42 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091| (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2640)
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 7-10. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale

Metacognitive Practices in the Context of Developing Scientific Thinking at Pedagogy Students: Experimental Sequences

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394
CZU: 378.091|

Pag. 7-10

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ despre importanța valorificării strategiilor metacognitive în dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi. Sunt elucidate principiile pedagogiei metacognitive, strategiile și metodele aplicate de noi în procesul formării studenților-pedagogi. Tot aici, prezentăm o secvență a cercetării realizate pe un eșantion de 130 de subiecți, studenți-pedagogi, care au format două loturi, experimental și de control. Rezultatele studiului elucidează faptul că dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi este condiționată de însușirea cunoștințelor și abilităților metacognitive prin intermediul celor zece strategii expuse în studiu.

The paper represents a theoretical-applied study that highlights the importance of leveraging metacognitive strategies in the development of scientific thinking in teacher-students. Likewise, the principles of metacognitive pedagogy, as well as the strategies and methods applied by us in the process of training teacher-students, are elucidated. Here, we also present a sequence of the research conducted on a sample of 130 subjects, teacher-students, who were divided into two groups: experimental and control. The results of the study elucidate the fact that the development of scientific thinking in teacher-students is conditioned by the acquisition of metacognitive knowledge and skills through the ten strategies outlined in the study.

Cuvinte-cheie
metacogniţie, cunoştinţe metacognitive, abilități metacognitive, gândire ştiinţifică, studenți-pedagogi,

metacognitive knowledge, metacognitive skills, scientific thinking, teacher-students