Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
42 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091| (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2640) |
SM ISO690:2012 SANDULEAC, Sergiu. Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 7-10. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394 | ||||||
CZU: 378.091| | ||||||
Pag. 7-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ despre importanța valorificării strategiilor metacognitive în dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi. Sunt elucidate principiile pedagogiei metacognitive, strategiile și metodele aplicate de noi în procesul formării studenților-pedagogi. Tot aici, prezentăm o secvență a cercetării realizate pe un eșantion de 130 de subiecți, studenți-pedagogi, care au format două loturi, experimental și de control. Rezultatele studiului elucidează faptul că dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi este condiționată de însușirea cunoștințelor și abilităților metacognitive prin intermediul celor zece strategii expuse în studiu. |
||||||
Cuvinte-cheie metacogniţie, cunoştinţe metacognitive, abilități metacognitive, gândire ştiinţifică, studenți-pedagogi, metacognitive knowledge, metacognitive skills, scientific thinking, teacher-students |
||||||
|