Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
44 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091| (1)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2669)
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 7-10. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale

Metacognitive Practices in the Context of Developing Scientific Thinking at Pedagogy Students: Experimental Sequences

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394
CZU: 378.091|

Pag. 7-10

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ despre importanța valorificării strategiilor metacognitive în dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi. Sunt elucidate principiile pedagogiei metacognitive, strategiile și metodele aplicate de noi în procesul formării studenților-pedagogi. Tot aici, prezentăm o secvență a cercetării realizate pe un eșantion de 130 de subiecți, studenți-pedagogi, care au format două loturi, experimental și de control. Rezultatele studiului elucidează faptul că dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi este condiționată de însușirea cunoștințelor și abilităților metacognitive prin intermediul celor zece strategii expuse în studiu.

The paper represents a theoretical-applied study that highlights the importance of leveraging metacognitive strategies in the development of scientific thinking in teacher-students. Likewise, the principles of metacognitive pedagogy, as well as the strategies and methods applied by us in the process of training teacher-students, are elucidated. Here, we also present a sequence of the research conducted on a sample of 130 subjects, teacher-students, who were divided into two groups: experimental and control. The results of the study elucidate the fact that the development of scientific thinking in teacher-students is conditioned by the acquisition of metacognitive knowledge and skills through the ten strategies outlined in the study.

Cuvinte-cheie
metacogniţie, cunoştinţe metacognitive, abilități metacognitive, gândire ştiinţifică, studenți-pedagogi,

metacognitive knowledge, metacognitive skills, scientific thinking, teacher-students

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-203784</cfResPublId>
<cfResPublDate>2024-05-06</cfResPublDate>
<cfVol>143-144</cfVol>
<cfIssue>1-2</cfIssue>
<cfStartPage>7</cfStartPage>
<cfISSN>1810-6455</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/203784</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>metacogniţie; cunoştinţe metacognitive; abilități metacognitive; gândire ştiinţifică; studenți-pedagogi; metacognitive knowledge; metacognitive skills; scientific thinking; teacher-students</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ despre importanța valorificării strategiilor metacognitive &icirc;n dezvoltarea g&acirc;ndirii științifice la studenții-pedagogi. Sunt elucidate principiile pedagogiei metacognitive, strategiile și metodele aplicate de noi &icirc;n procesul formării studenților-pedagogi. Tot aici, prezentăm o secvență a cercetării realizate pe un eșantion de 130 de subiecți, studenți-pedagogi, care au format două loturi, experimental și de control. Rezultatele studiului elucidează faptul că dezvoltarea g&acirc;ndirii științifice la studenții-pedagogi este condiționată de &icirc;nsușirea cunoștințelor și abilităților metacognitive prin intermediul celor zece strategii expuse &icirc;n studiu.</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The paper represents a theoretical-applied study that highlights the importance of leveraging metacognitive strategies in the development of scientific thinking in teacher-students. Likewise, the principles of metacognitive pedagogy, as well as the strategies and methods applied by us in the process of training teacher-students, are elucidated. Here, we also present a sequence of the research conducted on a sample of 130 subjects, teacher-students, who were divided into two groups: experimental and control. The results of the study elucidate the fact that the development of scientific thinking in teacher-students is conditioned by the acquisition of metacognitive knowledge and skills through the ten strategies outlined in the study.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-27475</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfFedId>
<cfFedIdId>ibn-doi-203784</cfFedIdId>
<cfFedId>10.5281/zenodo.10719394</cfFedId>
<cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate>
<cfFedId_Class>
<cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId>
<cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Class>
<cfFedId_Srv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Srv>
</cfFedId>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-27475</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-27475-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Sanduleac</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Sergiu</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfSrv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName>
<cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr>
<cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw>
</cfSrv>
</CERIF>