Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091| (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2669) |
![]() SANDULEAC, Sergiu. Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 7-10. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394 | ||||||
CZU: 378.091| | ||||||
Pag. 7-10 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ despre importanța valorificării strategiilor metacognitive în dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi. Sunt elucidate principiile pedagogiei metacognitive, strategiile și metodele aplicate de noi în procesul formării studenților-pedagogi. Tot aici, prezentăm o secvență a cercetării realizate pe un eșantion de 130 de subiecți, studenți-pedagogi, care au format două loturi, experimental și de control. Rezultatele studiului elucidează faptul că dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi este condiționată de însușirea cunoștințelor și abilităților metacognitive prin intermediul celor zece strategii expuse în studiu. |
||||||
Cuvinte-cheie metacogniţie, cunoştinţe metacognitive, abilități metacognitive, gândire ştiinţifică, studenți-pedagogi, metacognitive knowledge, metacognitive skills, scientific thinking, teacher-students |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-203784</cfResPublId> <cfResPublDate>2024-05-06</cfResPublDate> <cfVol>143-144</cfVol> <cfIssue>1-2</cfIssue> <cfStartPage>7</cfStartPage> <cfISSN>1810-6455</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/203784</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Demersuri metacognitive practice în contextul dezvoltării gândirii științifice la studenții-pedagogi: secvențe experimentale</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>metacogniţie; cunoştinţe metacognitive; abilități metacognitive; gândire ştiinţifică; studenți-pedagogi; metacognitive knowledge; metacognitive skills; scientific thinking; teacher-students</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ despre importanța valorificării strategiilor metacognitive în dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi. Sunt elucidate principiile pedagogiei metacognitive, strategiile și metodele aplicate de noi în procesul formării studenților-pedagogi. Tot aici, prezentăm o secvență a cercetării realizate pe un eșantion de 130 de subiecți, studenți-pedagogi, care au format două loturi, experimental și de control. Rezultatele studiului elucidează faptul că dezvoltarea gândirii științifice la studenții-pedagogi este condiționată de însușirea cunoștințelor și abilităților metacognitive prin intermediul celor zece strategii expuse în studiu.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The paper represents a theoretical-applied study that highlights the importance of leveraging metacognitive strategies in the development of scientific thinking in teacher-students. Likewise, the principles of metacognitive pedagogy, as well as the strategies and methods applied by us in the process of training teacher-students, are elucidated. Here, we also present a sequence of the research conducted on a sample of 130 subjects, teacher-students, who were divided into two groups: experimental and control. The results of the study elucidate the fact that the development of scientific thinking in teacher-students is conditioned by the acquisition of metacognitive knowledge and skills through the ten strategies outlined in the study.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-27475</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-203784</cfFedIdId> <cfFedId>10.5281/zenodo.10719394</cfFedId> <cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-27475</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-27475-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-05-06T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Sanduleac</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Sergiu</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>