Storytelling ca metodă de dezvoltare a creativității la elevii colegiului pedagogic
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
93 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 13:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.8.036:81`322.5 (1)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (276)
Языкознание и языки. Лингвистика (5113)
SM ISO690:2012
FOCA, Eugenia. Storytelling ca metodă de dezvoltare a creativității la elevii colegiului pedagogic. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. II, pp. 143-146. ISBN 978-9975-50-320-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. II, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Storytelling ca metodă de dezvoltare a creativității la elevii colegiului pedagogic

CZU: 377.8.036:81`322.5

Pag. 143-146

Foca Eugenia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

This article examines the role of storytelling in fostering creativity among students at the teacher training college. The author highlights the importance of nurturing creativity in the education of future educators and argues that storytelling can be an effective method for achieving this goal. The article presents research supporting the connection between storytelling and the development of creative skills, emphasizing the key elements of a compelling story. Furthermore, the article provides concrete examples of how storytelling can be applied in the educational context to stimulate students' creativity.

Cuvinte-cheie
storytelling, creative development, innovative pedagogical approaches, student engagement