Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
47 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (128)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2599)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 145-152. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p145-152
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 4, 2023
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Interferența axiologiei educației și a teoriei integralizării orientărilor valorice în formarea profesională a cadrelor didactice

The interference of the axiology of education and the theory of the integralization of value orientations in the professional formation of teachers

DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p145-152
CZU: 378.126

Pag. 145-152

Antoci Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Permanent changes taking place in society require the promotion and development of the axiology of education by achieving technological transfer from the field of research and application in the process of initial and continuous professional formation of teaching staff. From this perspective, it becomes current and necessary to identify the interferences between the axiology of education and the Theory of Integralisation of Value Orientations, being an innovative and relevant direction in the professional formation of teaching staff. This theory does not stop at the theoretical level but penetrates into practice by providing concrete tools to evaluate, form, and integrate values in teaching-learning-evaluation methods and interaction with subjects. It is the catalyst that transforms values from the conceptual level into reality, providing teachers with practical ways to convey and encourage these values among learners. Determining the interferences between the axiology of education and the Theory of Integralisation of Value Orientations constitutes the crucial ability to transform education into a holistic experience

Permanente schimbări ce au loc în societate necesită promovarea și dezvoltarea axiologiei educației prin realizarea transferului tehnologic din domeniul cercetării și aplicat în procesul de formarea profesională inițială și continuă a cadrelor didactice. Din această perspectivă devine actuală și necesară identificarea interferențelor axiologiei educației și Teoriei Integralizării Orientărilor Valorice fiind o direcție inovatoare și relevantă în formarea profesională a cadrelor didactice. Această teorie nu se oprește la nivelul teoretic, ci pătrunde în practică prin furnizarea unor instrumente concrete pentru a evalua, forma și integra valorile în metodele de predare-învățare-evaluare și în interacțiunea cu subiecții. Ea este catalizatorul care transformă valorile de la nivel conceptual în realitatea, oferind cadrelor didactice modalități practice de a transmite și de a încuraja aceste valori în rândul educabilelor. Determinarea interferențelor dintre axiologia educației și Teoria Integralizării Orientărilor Valorice constituie capacitatea crucială de a transforma educația într-o experiență holistică.

Cuvinte-cheie
axiology of education, value orientations, Theory of Integralisation of Value Orientations, professional formation, teaching staff,

axiologia educației, valori, orientări valorice, Teoriei Integralizării Orientărilor Valorice, formare profesională, cadre didactice