The Aesthetics of Rhetoric in On the Sublime of Longinus
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
78 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 14:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.14-95.09 (1)
Греческая литература (4)
SM ISO690:2012
HAASE, Fee-Alexandra. The Aesthetics of Rhetoric in On the Sublime of Longinus. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2024, nr. 1, pp. 54-67. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/10.59295/DIA.2024.1.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialogica, revista de studii culturale si literatura
Numărul 1 / 2024 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537

The Aesthetics of Rhetoric in On the Sublime of Longinus

Estetica retoricii în Despre sublim de Longinus

DOI:https://doi.org/10.59295/DIA.2024.1.08
CZU: 821.14-95.09

Pag. 54-67

Haase Fee-Alexandra12
 
1 Hong Kong Baptist University, Hong Kong,
2 Necunoscută, China
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

This article localizes the treatise On the Sublime in the Hellenistic culture of the 3rd century. It is by some scholars attributed to Cassius Longinus, while others reject this attribution and cultural context completely. We argue that On the Sublime is by Longinus written and a document that is both a piece of evidence for the cultural change of a decline in the practice of rhetoric and also exemplifies the transformation and subordination of rhetoric to newly emerging concepts in the Hellenistic culture of Late Antiquity. We interpret the changing rhetorical culture its author observes as a state of rhetoric at the end of the movement of the Second Sophistic. The historical frame and the name of the author of the treatise, Longinus, is documented by the Suda and other sources. On the Sublime itself puts rhetorical devices into a new framework exceeding the limits of traditional treatises called rhetorike techne. ‘The sublime’ is present in nature, in god, in humans, and in artifices like writings of rhetoricians, philosophers, poets, and historians. With this contextualization as a universal principle, the sublime, previously used as a criterion of style and thinking, is by Longinus established as a universal concept.

Acest articol încadreaza tratatul „Despre sublim” în cultura elenistica a secolului al III-lea. Este atribuit de unii cercetatori lui Cassius Longinus, în timp ce alii resping complet aceasta atribuire i contextul cultural. Susinem ca „Despre sublim” este scris de Longinus; tratatul este atât o dovada a schimbarii culturale în urma unui declin în practica retoricii, cât i un exemplu de transformare i subordonare a retoricii unor concepte nou aparute în cultura elenistica a Antichitaii târzii. Interpretam cultura retorica în schimbare pe care o observa autorul ei ca pe o stare a retoricii la sfâritul micarii celei de-a doua Sostici. Cadrul istoric i numele autorului tratatului, Longinus, este documentat de Suda i de alte surse. Însui lucrarea Despre sublim plaseaza dispozitivele retorice într-un nou cadru care depaete limitele tratatelor tradiionale, numit „rhetorike techne”. „Sublimul” este prezent în natura, în Dumnezeu, în oameni i în articii precum scrierile retoricilor, losolor, poeilor i istoricilor. Odata cu aceasta contextualizare ca principiu universal, sublimul, folosit anterior ca un criteriu de stil i de gândire, este stabilit de Longinus ca un concept universal.

Cuvinte-cheie
aesthetics, ancient Greek rhetoric, Second Sophistic, criticism, literature, sublimity,

estetică, retorica Greciei antice, a doua Sostica, critică, literatură, sublim