Metodologia elaborării problemelor de concurs
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
104 0
SM ISO690:2012
GLOBA, Angela, GASNAŞ, Ala. Metodologia elaborării problemelor de concurs. In: Mathematics and Information Technologies: Research and Education, Ed. 2023, 26-29 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, p. 102. ISBN 978-9975-62-535-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mathematics and Information Technologies: Research and Education 2023
Conferința "Mathematics and Information Technologies: Research and Education"
2023, Chişinău, Moldova, 26-29 iunie 2023

Metodologia elaborării problemelor de concurs


Pag. 102-102

Globa Angela, Gasnaş Ala
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2024


Rezumat

Concursurile, olimpiadele de informatic˘a (elevi, studen¸ti), care sunt destul de diverse prin forma sa, au devenit ˆın prezent foarte populare. ¸ Tinˆand cont de dezvoltarea rapid˘a a societ˘a¸tii informa¸tionale, ˆınaintarea cu pa¸si gigantici a inteligen¸tei artificiale ˆın via¸ta cotidian˘a, concursurile de informatic˘a continu˘a s˘a ruleze chiar ¸si dup˘a finalizarea oficial˘a a acestora prin con¸tinutul lor. O etap˘a esen¸tial˘a ˆın organizarea competi¸tiilor de programare este crearea problemelor de concurs. De fapt, problemele de concurs reprezint˘a imaginea unei competi¸tii de programare ¸si ele determin˘a via¸ta de dup˘a concurs (sunt utilizate ˆın calitate de instrumente pentru preg˘atirea de noi competi¸tii). Elaborarea problemelor de concurs pentru orice etap˘a (local˘a, raional˘a, de sector, municipal˘a, na¸tional˘a, interna¸tional˘a) este o sarcin˘a destul de dificil˘a pentru autori, motiv pentru care necesit˘a abord˘ari metodice complexe, care ¸tin cont de: preg˘atirea teoretic˘a ¸si practic˘a a participan¸tilor; aspectul psihic ¸si situa¸tiile de stres; complexitatea concursului etc. Pentru elaborarea unei probleme de concurs autorul are nevoie de o preg˘atire foarte ˆınalt˘a. Eviden¸tiem aici importan¸ta matematicii pentru crearea ¸si rezolvarea problemelor de concurs la informatic˘a. O problem˘a de concurs are o structur˘a format˘a din: fabul˘a, sarcin˘a, date de intrare ¸si date de ie¸sire, restric¸tiile problemei, inclusiv timp ¸si memorie, exemple pentru claritate, imagini. De regul˘a, la baza cre˘arii unei probleme de concurs st˘a un set de no¸tiuni matematice sau se merge pe ideea utiliz˘arii unor structuri de date sofisticate sau – ambele. Formularea unei probleme de concurs trebuie s˘a fie clar˘a, f˘ar˘a a admite ambiguit˘a¸ti. Evident, verificarea corectitudinii algoritmului creat este primordial˘a.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Globa, A.</dc:creator>
<dc:creator>Gasnaş, A.</dc:creator>
<dc:date>2023</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Concursurile, olimpiadele de informatic˘a (elevi, studen&cedil;ti), care sunt destul de diverse prin forma sa, au devenit &circ;ın prezent foarte populare. &cedil; Tin&circ;and cont de dezvoltarea rapid˘a a societ˘a&cedil;tii informa&cedil;tionale, &circ;ınaintarea cu pa&cedil;si gigantici a inteligen&cedil;tei artificiale &circ;ın via&cedil;ta cotidian˘a, concursurile de informatic˘a continu˘a s˘a ruleze chiar &cedil;si dup˘a finalizarea oficial˘a a acestora prin con&cedil;tinutul lor. O etap˘a esen&cedil;tial˘a &circ;ın organizarea competi&cedil;tiilor de programare este crearea problemelor de concurs. De fapt, problemele de concurs reprezint˘a imaginea unei competi&cedil;tii de programare &cedil;si ele determin˘a via&cedil;ta de dup˘a concurs (sunt utilizate &circ;ın calitate de instrumente pentru preg˘atirea de noi competi&cedil;tii). Elaborarea problemelor de concurs pentru orice etap˘a (local˘a, raional˘a, de sector, municipal˘a, na&cedil;tional˘a, interna&cedil;tional˘a) este o sarcin˘a destul de dificil˘a pentru autori, motiv pentru care necesit˘a abord˘ari metodice complexe, care &cedil;tin cont de: preg˘atirea teoretic˘a &cedil;si practic˘a a participan&cedil;tilor; aspectul psihic &cedil;si situa&cedil;tiile de stres; complexitatea concursului etc. Pentru elaborarea unei probleme de concurs autorul are nevoie de o preg˘atire foarte &circ;ınalt˘a. Eviden&cedil;tiem aici importan&cedil;ta matematicii pentru crearea &cedil;si rezolvarea problemelor de concurs la informatic˘a. O problem˘a de concurs are o structur˘a format˘a din: fabul˘a, sarcin˘a, date de intrare &cedil;si date de ie&cedil;sire, restric&cedil;tiile problemei, inclusiv timp &cedil;si memorie, exemple pentru claritate, imagini. De regul˘a, la baza cre˘arii unei probleme de concurs st˘a un set de no&cedil;tiuni matematice sau se merge pe ideea utiliz˘arii unor structuri de date sofisticate sau &ndash; ambele. Formularea unei probleme de concurs trebuie s˘a fie clar˘a, f˘ar˘a a admite ambiguit˘a&cedil;ti. Evident, verificarea corectitudinii algoritmului creat este primordial˘a.</p></dc:description>
<dc:source>Mathematics and Information Technologies: Research and Education () 102-102</dc:source>
<dc:title>Metodologia elaborării problemelor de concurs</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>