Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
76 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 11:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:004 (43) |
Организация обучения (562) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4303) |
SM ISO690:2012 DOBRIN, Mihaela. Program de formare continuă: activitatea integrată în pedagogia alternativă Reggio Emilia. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 103-107. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.13 | ||||||
CZU: 37.091:004 | ||||||
Pag. 103-107 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Implementarea alternativelor educaționale în sistemul de învățământ general este o problemă deosebit de importantă și actuală pentru sistemul educațional din perspectiva managementului educațional și a tehnologiilor educaționale la nivelul european. Abordarea Reggio Emilia este o pedagogie alternativă ce propune activitatea centrată pe copil, acesta construinduși și consolidându-și învățarea prin explorarea mediului înconjurător și prin interacțiunea cu adulții din jurul său. Aria curriculară Reggio Emilia, se formează din interesele copilului, în mod natural și ale educatorului, procesul de învățare devenind astfel natural și antrenant. De fapt, rolul educatorului nu constă în a impune gândirea copilului, ci în a fi un observator al acestuia, un partener în procesul de învățare. |
||||||
Cuvinte-cheie schimbare, pedagogie Reggio Emilia, abordare educațională, asumare, convingeri, ange, educational approach, pedagogy Reggio Emila, commitment, beliefs |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-202836</cfResPublId> <cfResPublDate>2024-04-24</cfResPublDate> <cfVol>81</cfVol> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>103</cfStartPage> <cfISSN>1811-5470</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/202836</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Program de formare continuă: activitatea integrată în pedagogia alternativă Reggio Emilia</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>schimbare; pedagogie Reggio Emilia; abordare educațională; asumare; convingeri; ange; educational approach; pedagogy Reggio Emila; commitment; beliefs</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Implementarea alternativelor educaționale în sistemul de învățământ general este o problemă deosebit de importantă și actuală pentru sistemul educațional din perspectiva managementului educațional și a tehnologiilor educaționale la nivelul european. Abordarea Reggio Emilia este o pedagogie alternativă ce propune activitatea centrată pe copil, acesta construinduși și consolidându-și învățarea prin explorarea mediului înconjurător și prin interacțiunea cu adulții din jurul său. Aria curriculară Reggio Emilia, se formează din interesele copilului, în mod natural și ale educatorului, procesul de învățare devenind astfel natural și antrenant. De fapt, rolul educatorului nu constă în a impune gândirea copilului, ci în a fi un observator al acestuia, un partener în procesul de învățare.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The implementation of alternative educational approaches in the general education system is a particularly important and current issue for the educational management and educational technologies perspective at the European level.The Reggio Emilia approach is an alternative pedagogy that suggests child-centered activity, where the child builds and reinforces learning through exploring the surrounding environment and interacting with the adults around them. The Reggio Emilia curriculum area is formed from the child’s natural interests and those of the educator, making the learning process natural and engaging. In fact, the educator’s role is not to impose thoughts on the child but to be an observer and a partner in the learning process.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-83805</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-202836</cfFedIdId> <cfFedId>10.52387/1811-5470.2024.1.13</cfFedId> <cfStartDate>2024-04-24T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-83805</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-83805-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2024-04-24T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Dobrin</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Mihaela</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>