Articolul precedent |
Articolul urmator |
27 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.064.2 (1) |
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (273) |
SM ISO690:2012 LUNGU, Adrian. Rolurile și competențele manageriale ale profesorului în cadrul grupului de elevi din colegiu . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 341-346. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p340-345 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p340-345 | ||||||
CZU: 377.064.2 | ||||||
Pag. 341-346 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The educational influence exercised by the teacher-manager on the group of students is determined by the way he fulfills his managerial roles of planning, organizing, communicating, leading, guiding, motivating, advising, controlling, evaluating. In the education system, the roles of the teacher-manager are exercised directly on the students. An effective manager needs a lot of skills (communication, psychosocial, leadership and coordination, evaluation) without which he will not be able to successfully perform managerial roles within the group of students. |
||||||
Cuvinte-cheie teacher-manager, managerial roles, managerial skills, college students, group of students |
||||||
|