Rolurile și competențele manageriale ale profesorului în cadrul grupului de elevi din colegiu
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
27 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.064.2 (1)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (273)
SM ISO690:2012
LUNGU, Adrian. Rolurile și competențele manageriale ale profesorului în cadrul grupului de elevi din colegiu . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 341-346. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p340-345
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Rolurile și competențele manageriale ale profesorului în cadrul grupului de elevi din colegiu

Teacher roles and managerial competencies within the college student body

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p340-345
CZU: 377.064.2

Pag. 341-346

Lungu Adrian
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2024


Rezumat

The educational influence exercised by the teacher-manager on the group of students is determined by the way he fulfills his managerial roles of planning, organizing, communicating, leading, guiding, motivating, advising, controlling, evaluating. In the education system, the roles of the teacher-manager are exercised directly on the students. An effective manager needs a lot of skills (communication, psychosocial, leadership and coordination, evaluation) without which he will not be able to successfully perform managerial roles within the group of students.

Cuvinte-cheie
teacher-manager, managerial roles, managerial skills, college students, group of students