Linguistic identity and the impact of corporate organizational culture
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
78 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`276.6:004=111:005.57 (1)
Языкознание и языки. Лингвистика (5070)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4209)
Процессы управления (301)
SM ISO690:2012
GALBEN, Inga, MOLEA, Viorica. Linguistic identity and the impact of corporate organizational culture. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2023, nr. 10(180), pp. 138-143. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(180) / 2023 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Linguistic identity and the impact of corporate organizational culture

Identitatea lingvistică și impactul cutlurii organizaționlae corporative

DOI:https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_18
CZU: 81`276.6:004=111:005.57

Pag. 138-143

Galben Inga, Molea Viorica
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2024


Rezumat

The article analyses how language shifts within multinational organizations under foreign management influence, focusing on how communication styles are impacted depending on the social level within the company. Managers influence subordinates’ linguistic behaviors and as a result their cultural positioning. It highlights language as a marker of status and authority, with managers’ choices influencing subordinates’ adoption of similar linguistic forms, including vocabulary, speech patterns, and specialized jargon. English emerges as a global language in business settings, streamlining communication but posing challenges such as employee proficiency disparities and limiting linguistic diversity. Case studies like Rakuten’s English-only policy illustrate how language proficiency strategically affects multinational corporations, impacting cultural identity. Overall, the text explores the complexities of language in these environments, showcasing its evolution, challenges, and benefits in shaping organizational communication and cultural expression

Prin prezentarea unor studii de caz, articolul analizează schimbarea limbajului în cadrul organizațiilor multinaționale sub influența managementului străin, având în prim-plan stilurile de comunicare ale managerilor, care afectează comportamentul lingvistic al subordonaților și poziționarea culturală a acestora. Limbajul reprezintă un indicator al statutului și autorității în comunitățile profesionale din cadrul organizațiilor multiculturale. Alegerile lingvistice ale managerilor influențează adoptarea de către subordonați a unor forme lingvistice similare la nivel lexical, forme de exprimare și termini de specialitate, care ulterior sunt adaptate limbii materne. Engleza este limba globală în mediul de afaceri, simplificând comunicarea, dar generând reacții de reticență din partea unor angajați, întrucât nivelul de calificare profesională este direct proporțional abilităților lingvistice, respectiv duce la limitarea diversității lingvistice. Studiile de caz, precum politica gigantului din domeniul tehnologiilor informaționale Rakuten privind comunicarea exclusivă în limba engleză, ilustrează cum competența lingvistică afectează strategic corporațiile multinaționale, influențând identitatea culturală. În ansamblu, textul explorează complexitatea limbii în mediul profesional, evidențiind evoluția sa și modelarea comunicării organizaționale cu utilizarea unui limbaj hibridizat.

Cuvinte-cheie
lingua franca, organizational communication, leadership influence, culture, linguistic identity,

lingua franca, comunicare organizaţională, influență managerială, cultură, identitate lingvistică