Împreună, împotriva bullying-ului proiect educațional
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
90 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 20:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9+37.015.3 (11)
Психология (3490)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4041)
SM ISO690:2012
GAVRILOIU, Otilia. Împreună, împotriva bullying-ului proiect educațional. In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 153-155. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Împreună, împotriva bullying-ului proiect educațional

CZU: 159.9+37.015.3

Pag. 153-155

Gavriloiu Otilia
 
Liceul Tehnologic Patârlagele, Buzău
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2024


Rezumat

Dacă altul se poartă josnic, tu fii demn! Dacă altul te tratează urât, tu fii bun! Dacă altul îţi face rău, tu ai răbdare. Căci Dumnezeu plăteşte fiecăruia după fapte!” ( G.Washington) Tipul activității principale: Concurs Domeniul în care se încadrează: Educaţie civică ARGUMENT JUSTIFICARE, CONTEXT Cauze multiple ( neglijarea copiilor, lipsa de informaţie, agresiunea mijloacelor mass-media, plecarea părinţilor la muncă în străinătate etc.) conduc la creşterea cazurilor de violenţă din şcoli. Complexitatea fenomenului ne determină să vorbim nu doar despre violenţa în şcoală, ci şi despre violenţă în general, dat fiind că între acestea există o legătură de determinare. Pe de o parte, de cele mai multe ori, copilul ia primul contact cu violenţa în cadrul familiei sale, extinzând apoi comportamentele violente asupra altor persoane din mediul extrafamilial. Pe de altă parte, comportamentele violente învăţate în mediul extrafamilial se răsfrâng asupra membrilor familiei. Proiectul îşi propune să organizeze activităţi educative cu elevii claselor din școala noastră și cu părinţii acestora în vederea prevenirii şi diminuării cazurilor de violenţă în rândul copiilor, să consilieze atât copiii, cât si familiile acestora şi să promoveze comportamentele nonviolente. Activități propuse, în ordinea în care se vor desfășura în săptămâna Nonviolența în școală, 31 ianuarie - 4 februarie: 1. Luni, 31 ianuarie – Lansarea proiectului – Ce este bullying-ul? 2. Marți, 1 Februarie - Activitate practică Floarea prieteniei 3. Miercuri, 2 Februarie – O mână de ajutor 4. Joi, 3 Februarie – Rezolvarea conflictelor – texte literare 5. Vineri, 4 Februarie – Evaluarea – Concurs de desene – Alege respectul în locul hărțuirii d. Descrierea activităţii principale; Concurs de postere – Alege respectul în locul hărțuirii – În luna februarie, la Liceul Teoretic Radu Vlădescu, va avea loc un concurs de postere intitulat Alege respectul în locul hărțuirii. Participarea va fi directă. Elevii de la celelalte clase vor trimite lucrări pentru concurs. Acestea vor fi evaluate și expuse. - Impactul educativ estimat asupra grupului țintă Prin activitățile desfășurate urmărim să formăm valori și atitudini concentrate pe grija pentru viața personală și a celorlalți. Educarea elevilor pentru păstrarea stării de sănătate şi dezvoltarea responsabilității pentru propria sănătate; - Obiectivele specifice ale proiectului;Obiectivele proiectului:  centrarea prevenirii violenţei pe educaţie, pe valorile civismului democratic promovate de către aceasta ( soluţionarea pacifistă a conflictelor, interculturalitate, nondiscriminare, toleranţă, respectarea drepturilor omului, valorizarea persoanei ) ;  consensul privind parteneriatul instituţional în elaborarea strategiilor de abordare a violenţei şcolare şi coordonarea eforturilor cu organismele comunităţii locale, respectiv cu biserica;  prevenirea timpurie a violenţei ;  includerea elevilor ca actori principali şi/sau parteneri în acţiuni;  anticiparea unor modalităţi rapide şi eficiente de reacţie în cazul declanşării faptelor de violenţă, prin exemplificări, analogii şi interpretări din literatura pentru copii specifică vârstei. - Descrierea grupului ţintă căruia i se adresează proiectul; Proiectul se adresează preșcolarilor, elevilor din clasele P-IV și cadrelor didactice. - Descrierea activităţilor: 1.a. Titlul activităţii – Luni, 31 ianuarie – Lansarea proiectului – Ce este bullying-ul? c. Locul desfăşurării – Liceul Teoretic Radu Vlădescu/ online (Zoom) d. Participanţi - elevi, cadre didactice, părinți e. Descrierea pe scurt a activității. În sala de clasă voi prezenta proiectul cadrelor didactice și elevilor. Trebuie ca toți copiii să fie instruiți asupra importanței unui comportament nonviolent. Voi prezenta diverse materiale oferite de siteul Twinkl pentru ca elevii să înțeleagă termenul de bulying. Experienţa de până acum ne arată că violenţa în rândul celor mici este o realitate care poate fi redusă, într-o măsură semnificativă în manifestări pe care le putem numi acceptabile. Energia elevilor poate fi canalizată pe teritoriul unor activităţi cu încărcătură exclusiv educativă. Pentru a putea preîntâmpina şi dezarma un comportament violent în şcoală, şi nu numai, trebuie mai întâi să clarificăm şi să înţelegem conceptul de violenţă, să aflăm cauzele acesteia şi, în final, să fie concepute măsurile de prevenire şi combatere. Activităţile desfăşurate în cadrul acestui proiect vor avea impact asupra întregii comunităţi şi vor avea în vedere formarea unui stil pozitiv de relaţionare interpersonală. Elevii vor identifica relaţia dintre comportamentul lor şi comportamentul celor din jur. Va trebui ca ei să identifice comportamentul adecvat în relaţiile interpersonale şi să interiorizeze acest tip de comportament. Elevii şi părinţii vor înţelege importanţa păstrării unui climat armonios, bazat pe încredere, toleranţă, respect şi corectitudine. 2. a. Titlul activităţii – Marți, 1 Februarie - Activitate practică Floarea prieteniei c. Locul desfăşurării – Liceul Teoretic Radu Vlădescu d. Participanţi - elevi, cadre didactice e. Descrierea pe scurt a activității Împreună, vom realiza Floarea prieteniei. În mijlocul florii este scris cuvântul PRIETENIE. Fiecare copil va realiza o petală din hârtie colorată pe care va scrie un cuvânt despre prietenie. Vom asambla floarea. 3. a. Titlul activităţii: Miercuri, 2 Februarie – O mână de ajutor c. Locul desfăşurării: Liceul Teoretic Radu Vlădescu d. Participanţi: elevi, cadre didactice e. Descrierea pe scurt a activității. Fiecare copil își va desena mâna pe o coală și o va decupa. Pe fiecare deget va scrie numele unei persoane la care ar apela dacă s-ar simți în pericol. 4. a. Titlul activităţii: – Joi, 3 Februarie – Rezolvarea conflictelor – texte literare c. Locul desfăşurării: Liceul Teoretic Radu Vlădescu / online (Zoom)d. Participanţi: elevi, cadre didactice e. Descrierea pe scurt a activității. Elevii vor face compuneri despre violență cu final fericit, și poezii. Compunerile și poeziile vor fi prezentate în clasă. 5. a. Titlul activităţii: – Vineri, 4 Februarie – Evaluarea – Concurs de desene – Alege respectul în locul hărțuirii c. Locul desfăşurării: Liceul Teoretic Radu Vlădescu d. Participanţi: elevi, cadre didactice e. Descrierea pe scurt a activității. La Liceul Teoretic Radu Vlădescu vom organiza un Concurs de postere intitulat Alege respectul în locul hărțuirii. Elevii din școală vor realiza postere (desen/colaj). Vom realiza un panou în holul școlii. - Rezultate calitative și cantitative așteptate ca urmare a implementării proiectului, inclusiv impactul proiectului asupra grupului țintă, unității de învățământ și comunității Proiectul de faţă îşi propune, prin acţiunile pe care le conţine, să sensibilizeze elevii, adulţii și massmedia să acţioneze printr-un efort conjugat în prevenirea şi combaterea la nivel microsocial (grupurile şcolare, şcoala) şi la nivel macrosocial (comunitate) a fenomenului violenţei. Produsele obținute: - Articole cu impresii ale copiilor și părinților publicate pe site-ul clasei noastre Flori de mărgăritar; - Album cu fotografii din timpul activităților desfășurate (postate și pe pagina clasei); - Postere expuse în holul școlii sau albume pe contul de Facebook; - Procese verbale. - Modalităţi de monitorizare şi de evaluare ale proiectului Activităţile de monitorizare și evaluare ale rezultatelor proiectului se vor realiza de către prof. Mircică Constantin, reprezentantul liceului și prof. înv. primar Gavriloiu Otilia coordonatorul de proiect prin următoarele modalități: întâlniri de lucru ale echipei de proiect, rapoarte finale, album foto și filmulețe. - Modalități de asigurare a continuității /sustenabilității proiectului Acest proiect, aflat la a prima ediție, are scopul de a contribui la educarea copiilor şi în acelaşi timp a comunităţii, utilizând modalităţi diverse privind comportamentul. - Activităţi de promovare/mediatizare şi de diseminare - Prezentarea proiectului elevilor, părinților, partenerilor și celorlalte cadre didactice partenere - Distribuirea diplomelor elevilor (premii sau diplome de participare) și publicarea rezultatelor; - Realizarea unor afișe, invitații la activitățile proiectului; -Expoziții în holul școlii cu lucrările primite în cadrul concursului. - Publicarea articolelor și fotografiilor pe site-ul clasei Clasa a III-a A (Flori de mărgăritar)