Modalități de manifestare a agresivității la elevi în context școlar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
111 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 18:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624-057.874+159.923+37.015.3 (1)
Социальная психология (983)
Психология (3398)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, STANCIU, Mirela. Modalități de manifestare a agresivității la elevi în context școlar . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 58-63. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Modalități de manifestare a agresivității la elevi în context școlar

The ways of agression manifestation at pupils in school environmnet

CZU: 316.624-057.874+159.923+37.015.3

Pag. 58-63

Racu Iulia1, Stanciu Mirela2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Profesională Specială „Trinitas”, Tg. Frumos, județul Iași
 
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2024


Rezumat

Articolul cuprinde cercetarea experimentală a modalităților de manifestare a agresivității la elevi. În eșantionul cercetării am inclus un număr de 269 de adolescenți: 143 adolescenți și 126 adolescente, cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani. Pentru a investiga iritabilitatea și resentimentul la elevi am administrat Inventarul ostilității de A. Buss și A. Darkee. Ca rezultate am stabilit că iritabilitatea (23%) și resentimentul (10%) se întâlnesc frecvent la elevi. De asemenea am analizat comparativ modalitățile de manifestare a agresivității în funcție de variabila gen și variabila vârsta. Astfel vom menționa că iritabilitatea (26,20%) și resentimentul (11,10%) sunt mult mai proeminente la eleve comparativ cu semenii acestora, elevii. În ceea ce privește aceste tipuri de agresivitate consemnăm o predominanță a iritabilității la elevii de 14 – 15 ani (12,20%) și resentimentului la elevii de 16 – 17 ani (32,20%).

The article includes the experimental research of the ways of aggression manifestation at pupils. In our research were included 269 pupils: 143 boys and 126 girls aged between 14 and 19 years old. In order to investigate the irritability, resentment and culpability we administrated the Hostility Inventory by A. Buss and A. Darkee. As results, we determine that irritability (23%) and resentment (10%) are specific for the pupils. We also analysed comparatively the frequencies for boys and girls and for pupils of different ages. According to the gender variable we can mention that irritability (26,20%) and resentment (11,10%) are more prominent at girls. Due to the age the irritability is more frequently among 14 – 15 years pupils and the high level of resentment more often among 17 – 17 years pupils.

Cuvinte-cheie
agresivitate, iritabilitate, resentiment, elevi,

aggression, irritability, resentment, pupils