Comunicarea interculturală și internațională în afaceri
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
197 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-21 03:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:339.1 (3)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (812)
Общие вопросы торговли. Рынок (827)
SM ISO690:2012
BOTNARU, Iulian. Comunicarea interculturală și internațională în afaceri. In: Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători , Ed. 21, 7-8 aprilie 2023, Chişinău. Chişinău Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediţia 21, Vol.2, pp. 182-185. ISBN 978-9975-180-06-1. DOI: https://doi.org/10.53486/sstc.v2.42
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători
Ediţia 21, Vol.2, 2023
Simpozionul "Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători"
21, Chişinău, Moldova, 7-8 aprilie 2023

Comunicarea interculturală și internațională în afaceri

Intercultural and international communication in business

DOI:https://doi.org/10.53486/sstc.v2.42
CZU: 316.77:339.1
JEL: M14, F23, D83

Pag. 182-185

Botnaru Iulian
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2024


Rezumat

Communication is an essential aspect of any business, and it plays a crucial role in the success of an organization. Effective communication ensures that there is clarity, understanding, and transparency between employees, stakeholders, and customers. Communication in business can be verbal, written, or nonverbal, and it is important to choose the right form of communication to ensure that the message is conveyed accurately.

Cuvinte-cheie
verbal communication, nonverbal communication, business, partnership, negotiation