Articolul precedent |
Articolul urmator |
70 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147=112.2 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2640) |
SM ISO690:2012 CORCEVSCHI, Svetlana. Hausaufgaben im fremdsprachenunterricht – pro oder contra? In: Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații", conferință ştiințifică națională, 3 mai 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS, 2023, pp. 56-63. ISBN 978-9975-46-868-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații", conferință ştiințifică națională 2023 | ||||||
Conferința "Probleme ale lingvisticii și didacticii limbilor străine: tradiții și inovații" Chişinău, Moldova, 3 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147=112.2 | ||||||
Pag. 56-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
As we know, homework is an important and integral part of the learning process at school and university. Missing homework significantly lowers academic performance. The information taught during lessons is not fully assimilated, so extra (home) hours are needed. The purpose of homework is to reinforce the knowledge covered in class and to develop practical skills for applying the knowledge. However, homework has both advantages and disadvantages, which is why we often hear arguments for and against homework. Therefore, the aim of the study was: to establish the role and importance of homework for university students, its appropriateness and necessity, given that most of the subject matter is mastered by students individually. |
||||||
Cuvinte-cheie homework, learning process, development of practical skills, homework control, individual work, temele pentru acasă, procesul de învăţare, dezvoltarea abilităților practice, controlul temelor, lucrul individual |
||||||
|